To nie tylko jest skandaliczne i niedopuszczalne;
to przekroczenie granic: akt poddaństwa i służalczości wobec wrogiego Polsce państwa; w sprawie w której tamto państwo może być stroną... sprawczą.
- jak można w polskim raporcie - jako jego integralną część -zamieszczać obszerne materiały sygnowane przez rosyjskie Ministerstwo Obrony - i jeszcze bez komentarza !!! wręcz sugerowane jest, że to są materiały własne !! przyjęte przez Komisję Laska!!!
-
Jest to manipulacyjna wrzutka rosyjskich służb , która służy dwóm podstawowym celom:
1. Sugerowaniu , że raport obejmował badania techniczne istotne dla ustalenia przyczyn katastrofy; nawet dodano słowo
NAUKOWO- techniczne - dla dodania powagi dla tego badziewia.
2. Umieszczenia w polskich raporcie wrzutek sugerujących przebieg katastrofy wg narracji rosyjskiej ; poniżej wstępniak z tego materiału , który opisuje przebieg zdarzenia wg narracji rosyjskiej.
Cóż jest w tym rosyjskim materiale; czego dotyczy ?
- W zasadzie - dla polskiego odbiorcy - nie wiadomo..
..
gdyż komisja Laska skopiowała te dokumenty w języku rosyjskim
( tylko nieliczni mogą się zapoznać z ich treścią; ja akurat posługuję się dość sprawnie tym językiem i tylko dlatego mogę wiedzieć co on zawiera )
Otóż badano poddano jakieś nic nie znaczące w tej sprawie drobne przyrządy , nawet ..śrubki !!!
To jest przekładnia wysokościomierza.
a to uszkodzone koło zębate:
..rosyjscy Badacze zajęli się tą mini przekładnią tak dogłębnie , że uszkodzenia zębów tego koła podzielili na
a) pierwotne b) wtórne !!!
i jeszcze bezczelnie łączą stwierdzone uszkodzenia zębatek przekładni ze zderzeniem samolotu z drzewem i jego przewrotką na plecy !!:
i dalej:
wnioski ,
że z analizy uszkodzen kółeczek zebatych wynika, że powstału one wskutek- zderzenia - najprawdopodobniej z drzewem
To są szczyty manipulacji Uczonych Radzieckich
Jest to parodia badan "katastrofy"lotniczej i bezczelność;
gdy pomija się badanie zasadniczych elementów samolotu a zajmuje się duperelami.
Jak Panu nie wstyd panie Lasek ?
- A może uzasadnieniem było to ,że Komisja Laska miała płacone od strony ? ( ten materiał liczy 101 stron)
i zamieścili by cokolwiek ?
Uzupełnienie:
http://faktysmolensk.niezniknelo.pl/files/pliki/raport/Zalacznik_nr_4_-_Technika_lotnicza_i_jej_eksploatacja.pdf
Ustalenia podkomisji technicznej (Laska)
e) zapoznała się z wynikami ekspertyz technicznych przyrządów samolotu, które zostały przeprowadzone w „13 GNII Ministerstwa Obrony Rosji” z udziałem polskich ekspertów.
Do badań wytypowano (kto ???)
następujące przyrządy: •z zestawu ARK-15M:-odbiornik, nr E 9905,-odbiornik, nr I 349;-panel sterowania, nr E9905;-wskaźnik radiomagnetyczny RMI-2B, nr 480638;-wskaźnik radiomagnetyczny RMI-2B (znaleziono tylko element wskazujący bez numeru..
)modernizacje oraz doposażenie (w tym biuletyny techniczne): •modernizacja wnętrza samolotu do wersji „biznes”; •modernizacja systemu TCAS-II (Traffic Alert and Collision Avoidance System) do wersji Change 7,0 (ACAS-II – Airborne Collision Avoidance System); •biuletyny zgodnie z wykazem zawartym w „ФормулярсамолетаТУ-154МNo 837. Часть 1. Планер и входящие в него системы” z 2002 r., w rozdziale „12. Выполнение работ по бюллетеням и указаниям”, w podrozdziale „12.1. Выполнение работ по бюллетеням”, na str. 529–544 o nr: 154-2805ДК-О, 154-2834ДК-Н, 154-2992ДК-Н, 154-1815ДК-Н IIр П „В”, 154-3769БД-А, 154-3905БД-АБ, 154-4087БД-АБ, 154-4093БУ-АБ, 154-4567БУ-АБ, 154-4600БУ-АБ, 154-4589БУ-АБ, 154-4604БУ-АБ, 154-4605БД-АБ, 154-4608БУ-АБ, 154-4617БУ-АБ, 154-4619БУ-АБ, 154-4625БУ-АБ, 154-4626БУ-АБ, 154-4623БУ-АБ, 154-4624БУ-АБ, 154-4632БУ-АБ, 154-4633БУ-АБ, 154-4659БУ-АБ, 154-4663БД-АБ, 154-4666БУ-АБ, 154-4668БУ-АБ, 154-4671БУ-АБ, 154-4672БД-АБ, 154-4673БУ-АБ, 154-4683БУ-АБ, 154-4685БУ-АБ, 154-4687БД-АБ, 154-4692БУ-АБ, 154-4693БУ-АБ, 154-4694БУ-АБ, 154-4697БУ-АБ, 154-4699БУ-АБ, 154-4701БУ-АБ, 154-4702БУ-АБ, 154-4703БУ-АБ, 154-4704БУ-АБ, 154-4708БД-АБ, 154-4709БУ-АБ, 154-4717БД-АБ,154-4722БД-АБ, 154-4729БУ-АБ, 154-4730БУ-АБ, 154-3070БР, 154-3073БР-Г, 154-3078БР, 154-3085БР-Г, 154-3081БР, 154-3576БУ-БЭ, 154-5010БР-Г, 154-5036БР-Г, 154-5045БР-Г, 154-5049БР-МБ,
29/53 154-5050БР-Г, 154-5051БР-Г, 154-5210БУ-БЭ, 154-5614БР-АБ, 154-4092БУ-АБ, 154-4681БУ-АБ, 154-4623БУ-АБ, 154-4548БУ-А;
Komentarze