To nie tylko jest skandaliczne i niedopuszczalne;
to przekroczenie granic: akt poddaństwa i służalczości wobec wrogiego Polsce państwa; w sprawie w której tamto państwo może być stroną... sprawczą.
- jak można w polskim raporcie - jako jego integralną część -zamieszczać obszerne materiały sygnowane przez rosyjskie Ministerstwo Obrony - i jeszcze bez komentarza !!! wręcz sugerowane jest, że to są materiały własne !! przyjęte przez Komisję Laska!!!

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/pliki/raport/zal/Zalacznik_nr_4.9.3-Sprawozdanie_z_badania_stanu_technicznego_samolotu.pdf
-
Jest to manipulacyjna wrzutka rosyjskich służb , która służy dwóm podstawowym celom:
1. Sugerowaniu , że raport obejmował badania techniczne istotne dla ustalenia przyczyn katastrofy; nawet dodano słowo
NAUKOWO- techniczne - dla dodania powagi dla tego badziewia.
2. Umieszczenia w polskich raporcie wrzutek sugerujących przebieg katastrofy wg narracji rosyjskiej ; poniżej wstępniak z tego materiału , który opisuje przebieg zdarzenia wg narracji rosyjskiej.

Cóż jest w tym rosyjskim materiale; czego dotyczy ?
- W zasadzie - dla polskiego odbiorcy - nie wiadomo..
..
gdyż komisja Laska skopiowała te dokumenty w języku rosyjskim
( tylko nieliczni mogą się zapoznać z ich treścią; ja akurat posługuję się dość sprawnie tym językiem i tylko dlatego mogę wiedzieć co on zawiera )
Otóż badano poddano jakieś nic nie znaczące w tej sprawie drobne przyrządy , nawet ..śrubki !!!

To jest przekładnia wysokościomierza.
a to uszkodzone koło zębate:

..rosyjscy Badacze zajęli się tą mini przekładnią tak dogłębnie , że uszkodzenia zębów tego koła podzielili na
a) pierwotne b) wtórne !!!
i jeszcze bezczelnie łączą stwierdzone uszkodzenia zębatek przekładni ze zderzeniem samolotu z drzewem i jego przewrotką na plecy !!:

i dalej:
wnioski ,
że z analizy uszkodzen kółeczek zebatych wynika, że powstału one wskutek- zderzenia - najprawdopodobniej z drzewem
To są szczyty manipulacji Uczonych Radzieckich

Jest to parodia badan "katastrofy"lotniczej i bezczelność;
gdy pomija się badanie zasadniczych elementów samolotu a zajmuje się duperelami.
Jak Panu nie wstyd panie Lasek ?
- A może uzasadnieniem było to ,że Komisja Laska miała płacone od strony ? ( ten materiał liczy 101 stron)
i zamieścili by cokolwiek ?
Uzupełnienie:
http://faktysmolensk.niezniknelo.pl/files/pliki/raport/Zalacznik_nr_4_-_Technika_lotnicza_i_jej_eksploatacja.pdf
Ustalenia podkomisji technicznej (Laska)
e) zapoznała się z wynikami ekspertyz technicznych przyrządów samolotu, które zostały przeprowadzone w „13 GNII Ministerstwa Obrony Rosji” z udziałem polskich ekspertów.
Do badań wytypowano (kto ???)
następujące przyrządy: •z zestawu ARK-15M:-odbiornik, nr E 9905,-odbiornik, nr I 349;-panel sterowania, nr E9905;-wskaźnik radiomagnetyczny RMI-2B, nr 480638;-wskaźnik radiomagnetyczny RMI-2B (znaleziono tylko element wskazujący bez numeru..
)modernizacje oraz doposażenie (w tym biuletyny techniczne): •modernizacja wnętrza samolotu do wersji „biznes”; •modernizacja systemu TCAS-II (Traffic Alert and Collision Avoidance System) do wersji Change 7,0 (ACAS-II – Airborne Collision Avoidance System); •biuletyny zgodnie z wykazem zawartym w „ФормулярсамолетаТУ-154МNo 837. Часть 1. Планер и входящие в него системы” z 2002 r., w rozdziale „12. Выполнение работ по бюллетеням и указаниям”, w podrozdziale „12.1. Выполнение работ по бюллетеням”, na str. 529–544 o nr: 154-2805ДК-О, 154-2834ДК-Н, 154-2992ДК-Н, 154-1815ДК-Н IIр П „В”, 154-3769БД-А, 154-3905БД-АБ, 154-4087БД-АБ, 154-4093БУ-АБ, 154-4567БУ-АБ, 154-4600БУ-АБ, 154-4589БУ-АБ, 154-4604БУ-АБ, 154-4605БД-АБ, 154-4608БУ-АБ, 154-4617БУ-АБ, 154-4619БУ-АБ, 154-4625БУ-АБ, 154-4626БУ-АБ, 154-4623БУ-АБ, 154-4624БУ-АБ, 154-4632БУ-АБ, 154-4633БУ-АБ, 154-4659БУ-АБ, 154-4663БД-АБ, 154-4666БУ-АБ, 154-4668БУ-АБ, 154-4671БУ-АБ, 154-4672БД-АБ, 154-4673БУ-АБ, 154-4683БУ-АБ, 154-4685БУ-АБ, 154-4687БД-АБ, 154-4692БУ-АБ, 154-4693БУ-АБ, 154-4694БУ-АБ, 154-4697БУ-АБ, 154-4699БУ-АБ, 154-4701БУ-АБ, 154-4702БУ-АБ, 154-4703БУ-АБ, 154-4704БУ-АБ, 154-4708БД-АБ, 154-4709БУ-АБ, 154-4717БД-АБ,154-4722БД-АБ, 154-4729БУ-АБ, 154-4730БУ-АБ, 154-3070БР, 154-3073БР-Г, 154-3078БР, 154-3085БР-Г, 154-3081БР, 154-3576БУ-БЭ, 154-5010БР-Г, 154-5036БР-Г, 154-5045БР-Г, 154-5049БР-МБ,
29/53 154-5050БР-Г, 154-5051БР-Г, 154-5210БУ-БЭ, 154-5614БР-АБ, 154-4092БУ-АБ, 154-4681БУ-АБ, 154-4623БУ-АБ, 154-4548БУ-А;
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka