16 obserwujących
582 notki
525k odsłon
420 odsłon

Rosjanie sfałszowali nagranie rozmów z czarnej skrzynki Tu-154

Wykop Skomentuj2

prof. Marek  Czachor:

. Analiza opinii przygotowanej przez Instytut Ekspertyz Sądowych wykazuje, iż biegli IES  nie byli w stanie udowodnić autentyczności nagrania z czarnej skrzynki tupolewa.
Przyjęte przez wszystkie komisje założenie, iż nagranie wiernie oddaje przebieg wydarzeń, jest nieuprawnione.

Zachowanie się pilotów w ostatnich sekundach lotu jest niezgodne z ich profilem psychologicznym.

Nie jest zrozumiałe, dlaczego w ostatniej minucie lotu w kokpicie nie nagrał się głos kpt. Protasiuka, natomiast wyraźnie słyszalny jest głos osoby nie będącej członkiem załogi.



   - Elektroniczne kopie można łatwo  obrobić, coś usunąć, coś  przekleić
coś  zagłuszyć.

O tym,  że  majstrowano  przy nagraniu świadczy  ten fragment  po „Odchodzimy”
od 8:40:53,5; o co  chodzi pokazałem  na rysunku:

image

Najlepiej  najpierw  odsłuchać  ten fragment od 42:16 

https://tvn24.pl/polska/ostatnie-38-minut-lotu-nagranie-z-kabiny-prezydenckiego-tupolewa-ra636030

gdy nawigator  jak pistolet maszynowy
wyrzuca  z siebie  kolejne  wysokości  aż do  20m.. i nagle  milknie; a gdzie  10  m  5 m ?
Nie tylko  on wtedy  zamilkł,

cała  załoga  rzekomo milczy przez  5 sekund w tak  dramatycznej  sytuacji ?


Niemożliwe – tym bardziej , że  w komentarzu  odczytanego  stenogramu czytamy :
20!!!-  zmiana intonacji, druga część wykrzyczana głośno, wyższym tonem, zawieszonym głosem.

Samolot  kosi  drzewka   słychać  uderzenia  o te przeszkody  a załoga milczy ???

image




Cz.II.

  Autorzy  rosyjskiej  narracji  pogubili się w zeznaniach ;

i tak:  w  raporcie  MAK stwierdzają, że załoga  Tu-154 świadomie  zniżała się z zawyżoną  prędkością  opadania  - ok 7m/sek

aż do końca, nie  korygowała tej prędkości;  tylko że, przy tej prędkości opadania  głębokość  przepadania  samolotu   to min. 40 m

a  wg  stenogramu na wysokości 20 m nad wznoszącym się  podłożem  względna  prędkośc  opadania  wynosiła  ok 10 m/s  a względem  terenu- ok 7 m/s.  W takich warunkach samolot  musiałby  uderzyć o podłoże - jest fizycznie  niemożliwe  wyhamowanie takiej prędkosci  opadania na mniej niż 20 m przewyższenia.

Z  raportu MAK

A zatem, przyczyną zdarzenia lotniczego jest poważne naruszenie zasad bezpieczeństwa lotów w trakcie wykonywania podejścia do lądowania w warunkach meteorologicznych poniżej minimów, które polegało na: - nieodejściu na drugi krąg i zniżeniu do niedopuszczalnie małej wysokości poniżej wysokości podjęcia decyzji, przy prędkości pionowej zniżania dwukrotnie przekraczającej normalną prędkość;



Wykop Skomentuj2
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka