19 obserwujących
753 notki
610k odsłon
  218   0

Wbite w ziemię drzwi 2L samolotu Tu-154- dowód, że to nie był CFIT tylko zamach.

 Po pierwsze:

1. Nigdy  w katastrofach  typu CFIT , gdy samolot zderza się z ziemią pod małym kątem, przy  tego  rzędu  prędkości drzwi  samolotu nie wbiły  się w ziemię; ani Lasek ani Anodina nie znajdą  podobnego  przypadku...

 i na tym w zasadzie  można by skończyć- to wystarczy  człowiekowi inteligentnemu i uczciwie podchodzącemu do sprawy.


Uzupełnię  jednak notkę dla pokazania  szerszego obrazu ( dosłownie) tego faktu: drzwi były wbite - i to głęboko - w ziemię


2.

image

 Jak  to można  zobaczyć na zdjęciach z zasobów  Laska prezentowanych na Salonie,  drzwi są wbite  w pozycji przekręconej  względem osi wzdłużnej samolotu i to dużo- rzędu  60 stopni.

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1007682,zagadka-wbitych-drzwi-2l-nie-zostaly-wbite-przez-centroplat-wiec-jak


 Na schemacie pokazałem,  że w takiej  pozycji  na początku hipotetycznego  wbijania  opór wynikający  z zagłębiania się drzwi w glebę - szczególnie w tej pozycji  spowodował by powstanie momentu siły , który dosłownie- położył  by te drzwi  na płask.


3.   Niektórzy blogerzy  lansują pogląd jakoby  drzwi zostały wbite  przez centropłat; bzdura - choćby  z powodu  punktu  2; ale jest parę innych dowodów, że tak nie mogło  być; np. brak  takiego śladu w ziemi  w miejscu wbicia  drzwi; takie  uderzenie wielotonowego  centropłata  pozostawiło by wyraźne  wgłębienie.

4.  Niemożliwe fizycznie  jest takie przekręcenie  drzwi względem osi wzdłużnej.

Oszacujmy prędkość obrotowa w momencie  hipotetycznego  wbijania;

 początkowa  prędkość  drzwi  - przyjmijmy  60 m/s ( część prędkości  już utracona wskutek zderzenia)

- końcowa prędkość  -0 km/h; załóżmy,  że wbijanie odbywa się na odcinku  6 m - czas  ok  0,2 sek.

Prędkość obrotowa: 60 stopni podzielone  przez  o,2/s daje wynik 300 stopni na sekundę;

-czyli jest to niemożliwe, to nie wiertło ani świder, a skutki  takiego  wkręcania  byłyby  widoczne w postaci  odkształceń drzwi.


5. Wreszcie - gdy przyjrzeć się pozycji  samolotu w momencie zderzenia  i  miejscu  wbicia  drzwi  to  okaże się , że  gdyby nawet jakimś cudem wbicie  drzwi  wynikało ze zderzenia - to  miejsce to było  parę  dziesiątek  metrów  dalej.


image

-

Wersja Podkomisji nie przekonuje; być może przebieg  zdarzenia  był inny;

jedno jest pewne- drzwi  nie zostały wbite  w ziemię wskutek  zderzenia samolotu z glebą jak wg narracji MAK/Laska;

narracja MAK jest kłamstwem;

- to był zamach- Podkomisja zebrała  wystarczająco  ilość  dowodów.



Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka