Po pierwsze:
1. Nigdy w katastrofach typu CFIT , gdy samolot zderza się z ziemią pod małym kątem, przy tego rzędu prędkości drzwi samolotu nie wbiły się w ziemię; ani Lasek ani Anodina nie znajdą podobnego przypadku...
i na tym w zasadzie można by skończyć- to wystarczy człowiekowi inteligentnemu i uczciwie podchodzącemu do sprawy.
Uzupełnię jednak notkę dla pokazania szerszego obrazu ( dosłownie) tego faktu: drzwi były wbite - i to głęboko - w ziemię
2.
Jak to można zobaczyć na zdjęciach z zasobów Laska prezentowanych na Salonie, drzwi są wbite w pozycji przekręconej względem osi wzdłużnej samolotu i to dużo- rzędu 60 stopni.
Na schemacie pokazałem, że w takiej pozycji na początku hipotetycznego wbijania opór wynikający z zagłębiania się drzwi w glebę - szczególnie w tej pozycji spowodował by powstanie momentu siły , który dosłownie- położył by te drzwi na płask.
3. Niektórzy blogerzy lansują pogląd jakoby drzwi zostały wbite przez centropłat; bzdura - choćby z powodu punktu 2; ale jest parę innych dowodów, że tak nie mogło być; np. brak takiego śladu w ziemi w miejscu wbicia drzwi; takie uderzenie wielotonowego centropłata pozostawiło by wyraźne wgłębienie.
4. Niemożliwe fizycznie jest takie przekręcenie drzwi względem osi wzdłużnej.
Oszacujmy prędkość obrotowa w momencie hipotetycznego wbijania;
początkowa prędkość drzwi - przyjmijmy 60 m/s ( część prędkości już utracona wskutek zderzenia)
- końcowa prędkość -0 km/h; załóżmy, że wbijanie odbywa się na odcinku 6 m - czas ok 0,2 sek.
Prędkość obrotowa: 60 stopni podzielone przez o,2/s daje wynik 300 stopni na sekundę;
-czyli jest to niemożliwe, to nie wiertło ani świder, a skutki takiego wkręcania byłyby widoczne w postaci odkształceń drzwi.
5. Wreszcie - gdy przyjrzeć się pozycji samolotu w momencie zderzenia i miejscu wbicia drzwi to okaże się , że gdyby nawet jakimś cudem wbicie drzwi wynikało ze zderzenia - to miejsce to było parę dziesiątek metrów dalej.
-
Wersja Podkomisji nie przekonuje; być może przebieg zdarzenia był inny;
jedno jest pewne- drzwi nie zostały wbite w ziemię wskutek zderzenia samolotu z glebą jak wg narracji MAK/Laska;
narracja MAK jest kłamstwem;
- to był zamach- Podkomisja zebrała wystarczająco ilość dowodów.
Komentarze