Wiele tu pisano io takich zderzeniach:
- że przy prędkości 290 km/h to samolot w zderzeniu z wodą się rozpada na drobne kawałki
- że uderzenie przy tej prędkości w wodę to jak zderzenie z betonem, w dodatku bardzo lepkim; spowalniającym ruch
- że samolot pasażerski zbudowany jest ze słabych i cienkich elementów aluminiowych
- że przy tych prędkościach zderzenia szanse na przeżycie są małe.
Katastrofa samolotu DC-8 ( duży, 4-silnikowy samolot pasażerski)
Zatoka San Francisco , 1958 rok.
The f l i g h t descended i n a constant, uninterrupted rate of descent from
t h i s time u n t i l about 6 seconds before water impact at 1724:25Z
samolot zniżał się płynnie ze stałą prędkością aż do momentu 6 sekund przed zderzeniem z wodą.
w momencie rozpoczynania manewru go-around, gdy pilot już rozpoczął zwiększanie ciągu samolot zaczepił podwoziem o wodę i zderzył się z nią.
Skutki:
- nikt nie zginął
- nikt nie został ranny
There were no i n j u r i e s sustained a s a r e s u l t of the accident or
the ensuing evacuation.
- samolot miał niewielkie uszkodzenia- został naprawiony i wrócił do służby.
https://www.webcitation.org/6SSlYNOpJ?url=http://www.airdisaster.com/reports/ntsb/AAR70-02.pdf
**
Notka dla poszerzenia wiedzy na temat zderzeń "o małej energii" - a tak zostało zaklasyfikowane zderzenie Tu-154 z podłożem wg narracji MAK/Laska;
gdyż jest to zderzenie z prędkością do 300 km/h i niezbyt wielkim kątem zderzenia z podłożem ( dodatkowo jak zaznaczył dr Lasek: " zderzenie było amortyzowane przez roślinność i miękkie podłoże".
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka