quwerty quwerty
157
BLOG

Jak bloger Tiger65 prawidłowo podał info o wskaźniku obrotów Tu-154 - N2

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

   Popełniłem błąd wiec  zwracam honor;


- skad się wział  błąd

m.in stąd że wskaxniki obrotów silników Tu-154 opisane sa enigamtycznie, nie konkretnie- nie wiadomo czy chodzi  o N1 czy N2


w większosci  samolotów  główne wskaźniki podają obroty N1- sprężarki niskiego ciśnienia:

N2 to wskazanie pomocnicze

On many jet engines, N1 is the primary indication of engine thrust 

image



***

Tak to leciało:


To istotna kwestia, o której pisałem w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/901301,obroty-silnika-tu-154-przy-schodzeniu-d-ca-ustawia-78-a-automat-maly-ciag

d-ca ustawił  obroty silnika N1 na 78%  a w tym czasie  na wykresie  parametrów  jest  mały ciag- o wiele  niższa wartość


- to nie wyjaśniona  sprzeczność

Ze stenogramu:

8:30:04.933 7-8 D( D-ca)  Obroty silnika

8:30:20.28 jest 7-8 T Kwitowanie komendy


na to Tiger 65  napisał, że  przecież piloci  mają w kabinie SWC- czyli  pokazane obroty  turbiny wysokiego ciśnienia

a tylko  w rejestratorze  zapisywane są  obroty  SNC  ( N!) czyli  obroty turbiny  niskiego ciśnienia

image

 i jak widać większość  przychyliła się do jego opinii...

( Tiger 65 od lat pisze na Salonie na temat katastrofy" w Smoleńsku)


..

 a jak jest w rzeczywistości ???


to są te wskaźniki na tablicy przyrządów:


image


a tu  zegar  z Tu-154M po "katastrofie":


image

(  w niektórych samolotach Tu-154M na zegarze  oznaczenia procenta obrotów są skrótowe:  2 zamiast 20 ,  8 zamiast  80 itp.)


- Skąd wiadomo,  że te zegary pokazują  obroty turbiny niskiego ciśnienia oznaczane z reguły  jako N1 ??

- Ano, wystarczy zajrzeć do filmików z lądowania  samolotów  Tu-154;;  

wtedy  na ścieżce zniżania piloci ustalają  obroty N1 z reguły w zakresie 78-82%

oto przykład:

image


a przy zniżaniu  dla  zajęcia   wysokości 500 m- nie potrzeba  tak dużej mocy silników - klapy są wychylone na znacznie mniejszy kąt; kąt zniżania jest większy - czyli  składowa siły ciążenia  wyższa( oczywiście)    i dlatego silniki pracują  na obrotach bliskich tzw. małego gazu:

image


**

https://www.avsim.su/f/cockpit-video-97/night-tu-154-landing-in-domodedovo--12926.html?action=viewonline

https://www.avsim.su/f/lyubitelskoe-video-91/posadka-tu-154-vid-iz-kabini-pilotov-7749.html?action=viewonline


a bloger Tiger 65 ma teraz okazje by potwierdzić, że się pomylił


a ci  bywalcy Salonu, którzy  zasugerowali się  jego błędną opinią

mogą przyjąć do wiadomości  jak to jest  w rzeczywistości.


 

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka