Popełniłem błąd wiec zwracam honor;
- skad się wział błąd
m.in stąd że wskaxniki obrotów silników Tu-154 opisane sa enigamtycznie, nie konkretnie- nie wiadomo czy chodzi o N1 czy N2
w większosci samolotów główne wskaźniki podają obroty N1- sprężarki niskiego ciśnienia:
N2 to wskazanie pomocnicze
On many jet engines, N1 is the primary indication of engine thrust

***
Tak to leciało:
To istotna kwestia, o której pisałem w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/901301,obroty-silnika-tu-154-przy-schodzeniu-d-ca-ustawia-78-a-automat-maly-ciag
d-ca ustawił obroty silnika N1 na 78% a w tym czasie na wykresie parametrów jest mały ciag- o wiele niższa wartość
- to nie wyjaśniona sprzeczność
Ze stenogramu:
8:30:04.933 7-8 D( D-ca) Obroty silnika
8:30:20.28 jest 7-8 T Kwitowanie komendy
na to Tiger 65 napisał, że przecież piloci mają w kabinie SWC- czyli pokazane obroty turbiny wysokiego ciśnienia
a tylko w rejestratorze zapisywane są obroty SNC ( N!) czyli obroty turbiny niskiego ciśnienia

i jak widać większość przychyliła się do jego opinii...
( Tiger 65 od lat pisze na Salonie na temat katastrofy" w Smoleńsku)
..
a jak jest w rzeczywistości ???
to są te wskaźniki na tablicy przyrządów:

a tu zegar z Tu-154M po "katastrofie":

( w niektórych samolotach Tu-154M na zegarze oznaczenia procenta obrotów są skrótowe: 2 zamiast 20 , 8 zamiast 80 itp.)
- Skąd wiadomo, że te zegary pokazują obroty turbiny niskiego ciśnienia oznaczane z reguły jako N1 ??
- Ano, wystarczy zajrzeć do filmików z lądowania samolotów Tu-154;;
wtedy na ścieżce zniżania piloci ustalają obroty N1 z reguły w zakresie 78-82%
oto przykład:

a przy zniżaniu dla zajęcia wysokości 500 m- nie potrzeba tak dużej mocy silników - klapy są wychylone na znacznie mniejszy kąt; kąt zniżania jest większy - czyli składowa siły ciążenia wyższa( oczywiście) i dlatego silniki pracują na obrotach bliskich tzw. małego gazu:

**
https://www.avsim.su/f/cockpit-video-97/night-tu-154-landing-in-domodedovo--12926.html?action=viewonline
https://www.avsim.su/f/lyubitelskoe-video-91/posadka-tu-154-vid-iz-kabini-pilotov-7749.html?action=viewonline
a bloger Tiger 65 ma teraz okazje by potwierdzić, że się pomylił
a ci bywalcy Salonu, którzy zasugerowali się jego błędną opinią
mogą przyjąć do wiadomości jak to jest w rzeczywistości.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka