Popełniłem błąd wiec zwracam honor;
- skad się wział błąd
m.in stąd że wskaxniki obrotów silników Tu-154 opisane sa enigamtycznie, nie konkretnie- nie wiadomo czy chodzi o N1 czy N2
w większosci samolotów główne wskaźniki podają obroty N1- sprężarki niskiego ciśnienia:
N2 to wskazanie pomocnicze
On many jet engines, N1 is the primary indication of engine thrust
***
Tak to leciało:
To istotna kwestia, o której pisałem w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/901301,obroty-silnika-tu-154-przy-schodzeniu-d-ca-ustawia-78-a-automat-maly-ciag
d-ca ustawił obroty silnika N1 na 78% a w tym czasie na wykresie parametrów jest mały ciag- o wiele niższa wartość
- to nie wyjaśniona sprzeczność
Ze stenogramu:
8:30:04.933 7-8 D( D-ca) Obroty silnika
8:30:20.28 jest 7-8 T Kwitowanie komendy
na to Tiger 65 napisał, że przecież piloci mają w kabinie SWC- czyli pokazane obroty turbiny wysokiego ciśnienia
a tylko w rejestratorze zapisywane są obroty SNC ( N!) czyli obroty turbiny niskiego ciśnienia
i jak widać większość przychyliła się do jego opinii...
( Tiger 65 od lat pisze na Salonie na temat katastrofy" w Smoleńsku)
..
a jak jest w rzeczywistości ???
to są te wskaźniki na tablicy przyrządów:
a tu zegar z Tu-154M po "katastrofie":
( w niektórych samolotach Tu-154M na zegarze oznaczenia procenta obrotów są skrótowe: 2 zamiast 20 , 8 zamiast 80 itp.)
- Skąd wiadomo, że te zegary pokazują obroty turbiny niskiego ciśnienia oznaczane z reguły jako N1 ??
- Ano, wystarczy zajrzeć do filmików z lądowania samolotów Tu-154;;
wtedy na ścieżce zniżania piloci ustalają obroty N1 z reguły w zakresie 78-82%
oto przykład:
a przy zniżaniu dla zajęcia wysokości 500 m- nie potrzeba tak dużej mocy silników - klapy są wychylone na znacznie mniejszy kąt; kąt zniżania jest większy - czyli składowa siły ciążenia wyższa( oczywiście) i dlatego silniki pracują na obrotach bliskich tzw. małego gazu:
**
https://www.avsim.su/f/cockpit-video-97/night-tu-154-landing-in-domodedovo--12926.html?action=viewonline
https://www.avsim.su/f/lyubitelskoe-video-91/posadka-tu-154-vid-iz-kabini-pilotov-7749.html?action=viewonline
a bloger Tiger 65 ma teraz okazje by potwierdzić, że się pomylił
a ci bywalcy Salonu, którzy zasugerowali się jego błędną opinią
mogą przyjąć do wiadomości jak to jest w rzeczywistości.