19 obserwujących
870 notek
641k odsłon
  138   0

Jak bloger Tiger65 prawidłowo podał info o wskaźniku obrotów Tu-154 - N2

   Popełniłem błąd wiec  zwracam honor;


- skad się wział  błąd

m.in stąd że wskaxniki obrotów silników Tu-154 opisane sa enigamtycznie, nie konkretnie- nie wiadomo czy chodzi  o N1 czy N2


w większosci  samolotów  główne wskaźniki podają obroty N1- sprężarki niskiego ciśnienia:

N2 to wskazanie pomocnicze

On many jet engines, N1 is the primary indication of engine thrust 

image



***

Tak to leciało:


To istotna kwestia, o której pisałem w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/901301,obroty-silnika-tu-154-przy-schodzeniu-d-ca-ustawia-78-a-automat-maly-ciag

d-ca ustawił  obroty silnika N1 na 78%  a w tym czasie  na wykresie  parametrów  jest  mały ciag- o wiele  niższa wartość


- to nie wyjaśniona  sprzeczność

Ze stenogramu:

8:30:04.933 7-8 D( D-ca)  Obroty silnika

8:30:20.28 jest 7-8 T Kwitowanie komendy


na to Tiger 65  napisał, że  przecież piloci  mają w kabinie SWC- czyli  pokazane obroty  turbiny wysokiego ciśnienia

a tylko  w rejestratorze  zapisywane są  obroty  SNC  ( N!) czyli  obroty turbiny  niskiego ciśnienia

image

 i jak widać większość  przychyliła się do jego opinii...

( Tiger 65 od lat pisze na Salonie na temat katastrofy" w Smoleńsku)


..

 a jak jest w rzeczywistości ???


to są te wskaźniki na tablicy przyrządów:


image


a tu  zegar  z Tu-154M po "katastrofie":


image

(  w niektórych samolotach Tu-154M na zegarze  oznaczenia procenta obrotów są skrótowe:  2 zamiast 20 ,  8 zamiast  80 itp.)


- Skąd wiadomo,  że te zegary pokazują  obroty turbiny niskiego ciśnienia oznaczane z reguły  jako N1 ??

- Ano, wystarczy zajrzeć do filmików z lądowania  samolotów  Tu-154;;  

wtedy  na ścieżce zniżania piloci ustalają  obroty N1 z reguły w zakresie 78-82%

oto przykład:

image


a przy zniżaniu  dla  zajęcia   wysokości 500 m- nie potrzeba  tak dużej mocy silników - klapy są wychylone na znacznie mniejszy kąt; kąt zniżania jest większy - czyli  składowa siły ciążenia  wyższa( oczywiście)    i dlatego silniki pracują  na obrotach bliskich tzw. małego gazu:

image


**

https://www.avsim.su/f/cockpit-video-97/night-tu-154-landing-in-domodedovo--12926.html?action=viewonline

https://www.avsim.su/f/lyubitelskoe-video-91/posadka-tu-154-vid-iz-kabini-pilotov-7749.html?action=viewonline


a bloger Tiger 65 ma teraz okazje by potwierdzić, że się pomylił


a ci  bywalcy Salonu, którzy  zasugerowali się  jego błędną opinią

mogą przyjąć do wiadomości  jak to jest  w rzeczywistości.


 

Lubię to! Skomentuj2 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale