quwerty quwerty
109
BLOG

Fałszerstwo w raporcie MAK dotyczące manewru go-around ; zamach w Smoleńsku.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

                                                                                                                Z dedykacją  dla PAN ( Polska  Akademia Nauk)

                                                                  polskich fizyków , ekspertów , inżynierów

                                            oraz tych którzy mieli fizykę w szkole.*)



 Jaskrawo  widoczne;

 "odczyty" parametrów manewru go-around przeczą prawom Fizyki ;

Autorzy  kłamliwej    narracji - wrabiającej polskich pilotów  przesadzili...


ale Fizyki się nie oszuka.

prawa Newtona, prawo  bezwładności- nie zanikły 10.04.2010  roku w Smolensku


wg  konfabulatorów  z MAK ( wspartych przez  dra Laska i jego zespół pseudo-ekspertów)

Tu-154  przeszedł niby na wznoszenie tracąc tylko kilkanaście metrów  wysokości

 rozpoczynając manewr z prędkością zniżania  znacznie  wyższą  niż  typowa  na ścieżce a mianowicie ok. 7  m/s


Tu porównanie z rzeczywistą  utrata wysokości w trakcie takiego manewru;

 samolot Boeing 767 - zniżanie normalne ( tylko klapy 20 stopni- błędna konfiguracja  na ścieżce i stąd decyzja o odejściu na drugi krąg) utrata wysokości : 37 m


image


https://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf

1.1.12 At an altitude of approx. 580 ft AAL (Flight Data Recorder (FDR) radio altimeter
reading) the Commander decided that he discontinued the unstabilized approach and
initiated a missed approach. The time was 09:49:11 UTC. He announced his
decision to the First Officer and started a “Go-Around” (GA).
1.1.13 The status of the flight was as follows: The aircraft was above the GP,
and the SOP calls for the GA altitude to be set when stabilized on GP, therefore the GA altitude
was not set on the MCP. Flaps were not in landing configuration, because landing
Check List was not completed. The Commander’s instrument panel indicated
intermittent ILS failures of raw data without any flag warnings. The lowest altitude
AAL indicated on the FDR was approx 460 ft.

580 ft-460 ft = 120ft = 37,15 m


*)  .. tylko 2 internautówna Salonie 24 to  fałszerstwo MAK zauważyło- niezależnie od siebie;

 czy ktoś jeszcze w Polsce ?

taki mamy poziom wiedzy z fizyki w Polsce , poziom intelektualny - także tych którzy formalnie maja na to papiery

..

inne przykłady z moich notek:

Tu-134  katastrofa  w Lipawie

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9

Высота полёта была 60 метров, когда наконец экипаж решил уходить на второй круг, но перегруженный самолёт слушался штурвала с трудом. В 1690 метрах от торца полосы и в 155 метрах правее её оси Ту-134, находясь на высоте 10—12 метров над землёй, врезался в деревья,

Rozpoczęcie manewru  go-around na wysokości  60 metrów przy prędkości  zniżania  8 m/sek;

samolot  zderzył sie z drzewami na wysokości  10-12m nad ziemią.

-prawie  50 m przewyższenia  nie wystarczyło


----------------


A to ilustracja  wyników  symulacji  głębokości przepadania  samolotu  Boeing 727 - dot. katastrofy w 1978 roku .

symulowano odejście na drugi krąg przy początkowej prędkości  zniżania 8m/s silnikach na małym ciągu  oraz klapach 25;

 wyznaczono wartości  utraty wysokości dla przeciążeń 1,2 g i 1,62 g

- Na  szkicu naniosłem  też aproksymację wartości przepadania  dla przeciążenia 1,3 g- jak Tu-154  w Smoleńsku;

 wynik: ok 35 m.

image


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka