Z dedykacją dla PAN ( Polska Akademia Nauk)
polskich fizyków , ekspertów , inżynierów
oraz tych którzy mieli fizykę w szkole.*)
Jaskrawo widoczne;
"odczyty" parametrów manewru go-around przeczą prawom Fizyki ;
Autorzy kłamliwej narracji - wrabiającej polskich pilotów przesadzili...
ale Fizyki się nie oszuka.
prawa Newtona, prawo bezwładności- nie zanikły 10.04.2010 roku w Smolensku
wg konfabulatorów z MAK ( wspartych przez dra Laska i jego zespół pseudo-ekspertów)
Tu-154 przeszedł niby na wznoszenie tracąc tylko kilkanaście metrów wysokości
rozpoczynając manewr z prędkością zniżania znacznie wyższą niż typowa na ścieżce a mianowicie ok. 7 m/s
Tu porównanie z rzeczywistą utrata wysokości w trakcie takiego manewru;
samolot Boeing 767 - zniżanie normalne ( tylko klapy 20 stopni- błędna konfiguracja na ścieżce i stąd decyzja o odejściu na drugi krąg) utrata wysokości : 37 m
https://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf
1.1.12 At an altitude of approx. 580 ft AAL (Flight Data Recorder (FDR) radio altimeter
reading) the Commander decided that he discontinued the unstabilized approach and
initiated a missed approach. The time was 09:49:11 UTC. He announced his
decision to the First Officer and started a “Go-Around” (GA).
1.1.13 The status of the flight was as follows: The aircraft was above the GP,
and the SOP calls for the GA altitude to be set when stabilized on GP, therefore the GA altitude
was not set on the MCP. Flaps were not in landing configuration, because landing
Check List was not completed. The Commander’s instrument panel indicated
intermittent ILS failures of raw data without any flag warnings. The lowest altitude
AAL indicated on the FDR was approx 460 ft.
580 ft-460 ft = 120ft = 37,15 m
*) .. tylko 2 internautówna Salonie 24 to fałszerstwo MAK zauważyło- niezależnie od siebie;
czy ktoś jeszcze w Polsce ?
taki mamy poziom wiedzy z fizyki w Polsce , poziom intelektualny - także tych którzy formalnie maja na to papiery
..
inne przykłady z moich notek:
Tu-134 katastrofa w Lipawie
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9
Высота полёта была 60 метров, когда наконец экипаж решил уходить на второй круг, но перегруженный самолёт слушался штурвала с трудом. В 1690 метрах от торца полосы и в 155 метрах правее её оси Ту-134, находясь на высоте 10—12 метров над землёй, врезался в деревья,
Rozpoczęcie manewru go-around na wysokości 60 metrów przy prędkości zniżania 8 m/sek;
samolot zderzył sie z drzewami na wysokości 10-12m nad ziemią.
-prawie 50 m przewyższenia nie wystarczyło
----------------
A to ilustracja wyników symulacji głębokości przepadania samolotu Boeing 727 - dot. katastrofy w 1978 roku .
symulowano odejście na drugi krąg przy początkowej prędkości zniżania 8m/s silnikach na małym ciągu oraz klapach 25;
wyznaczono wartości utraty wysokości dla przeciążeń 1,2 g i 1,62 g
- Na szkicu naniosłem też aproksymację wartości przepadania dla przeciążenia 1,3 g- jak Tu-154 w Smoleńsku;
wynik: ok 35 m.