Bardzo trudno jest sprowadzić samolot w glebę daleko przed pas.
Ten Boeing 737 sześć razy wykonywał manewr go-around , gdyż przy bardzo złej widoczności nie trafiał na pas przy takich parametrach , który dawały by szansę na bezpieczne wylądowanie.
Przy pierwszej próbie podejścia w zbiornikach było 4844 kg paliwa...
.. po czwartym manewrze go-around zostało tylko 1324 kg i za chwilę pilot nadał ( zgodnie z procedurami ) sygnał MAY_DAY.- z powodu zbyt niskiego poziomu paliwa
- przy piątym podejściu pas zauważono zbyt późno i samolot wykonał kolejny manewr go-around; zostało 898 kg
- przy szóstym znów bardzo późno zobaczyli pas i byli za wysoko ; kolejny manewr go around- zostało 662kg paliwa...
więc wznieśli się na ok.210 m i wykonali zwrot o 180 stopni by wykonać ostatnie podejście ..kończyło się paliwo
- co tu mówić o napięciu emocjonalnym załogi -
widoczność - bardzo , bardzo zła...
komunikaty: TERRAIN TERRAIN
TERRAIN PULL UP na wysokości 15 m odezwał się tez komunikat BANK ANGLE( niebezpieczne przechylenie ..
pilot kontynuował zniżanie przy głośnych ostrzeżeniach jak wyżej ..
,... zobaczył pas w ostatniej chwili i bezpiecznie wylądował
zostały 349 kg paliwa.
https://samchui.com/2022/02/27/6-go-arounds-jet-airways-boeing-737-nearly-crash-story/#.YnvIt5LP3qZ
W Smoleńsku rosjanie robili wszystko by nie wylądował i...udało im się...