Bardzo trudno jest sprowadzić samolot w glebę daleko przed pas.
Ten Boeing 737 sześć razy wykonywał manewr go-around , gdyż przy bardzo złej widoczności nie trafiał na pas przy takich parametrach , który dawały by szansę na bezpieczne wylądowanie.
Przy pierwszej próbie podejścia w zbiornikach było 4844 kg paliwa...
.. po czwartym manewrze go-around zostało tylko 1324 kg i za chwilę pilot nadał ( zgodnie z procedurami ) sygnał MAY_DAY.- z powodu zbyt niskiego poziomu paliwa
- przy piątym podejściu pas zauważono zbyt późno i samolot wykonał kolejny manewr go-around; zostało 898 kg
- przy szóstym znów bardzo późno zobaczyli pas i byli za wysoko ; kolejny manewr go around- zostało 662kg paliwa...
więc wznieśli się na ok.210 m i wykonali zwrot o 180 stopni by wykonać ostatnie podejście ..kończyło się paliwo
- co tu mówić o napięciu emocjonalnym załogi -
widoczność - bardzo , bardzo zła...
komunikaty: TERRAIN TERRAIN
TERRAIN PULL UP na wysokości 15 m odezwał się tez komunikat BANK ANGLE( niebezpieczne przechylenie ..
pilot kontynuował zniżanie przy głośnych ostrzeżeniach jak wyżej ..
,... zobaczył pas w ostatniej chwili i bezpiecznie wylądował
zostały 349 kg paliwa.
https://samchui.com/2022/02/27/6-go-arounds-jet-airways-boeing-737-nearly-crash-story/#.YnvIt5LP3qZ
W Smoleńsku rosjanie robili wszystko by nie wylądował i...udało im się...

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka