quwerty quwerty
102
BLOG

Za pomocą LsDyna pokazuję, że narracja MAK/Laska jest kłamstwem- Smoleńsk.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

  To nowa praca z roku 2020 z zakresu symulacji skutków zderzenia dużego  samolotu pasażerskiego;   w tym przypadku z betonowym obiektem ; praktycznie jak ze sztywną  ścianą.

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0237264

Wirtualny  Boeing 767  odtworzony metodą elementów  skończonych uderza  w żelbetonowy obiekt  z prędkością  100 m/s ...


image


image


image


Jakie są skutki zderzenia w symulacji  ANSYS/LS-DYNA

Po pierwsze:

 tylna część kadłuba pozostaje w całości


niszczenie przedniej i środkowej części  kadłuba pochłania energię zderzenia i po 0,4 sek, tylna cześć kadłuba  wytraca prędkość  do ok. 10 m/s.  t.j. ok. 36 km/h

 Przy tej prędkości zderzenia  już niewiele się dalej stanie z pozostałą częścią  kadłuba.

Po drugie:

 czarna skrzynka przy tych prędkościach zderzenia i powstałych w  tych warunkach sił - pozostanie w miejscu zamocowania w ogonie- ani drgnie;

tak by było w Smoleńsku - gdyby to było zderzenie jak wg narracji MAK/Laska:


poniżej obrazkowo przedstawione zderzenie Tu-154  z betonową  ścianą

- porównanie z  eksperymentem z Boeingiem 767

Istotne  jest , że impet  uderzenia Tu-154  był o wiele mniejszy ( energia rośnie do kwadratu prędkości)

 ok. 1,7  raza  mniejszy !

image

image

 dodatkowo Tu-154 uderzył pod małym kątem o ziemię

- skutki zderzenia byłyby o wiele mniejsze:


 To porównanie jednoznacznie pokazuje , że gdyby w Smoleńsku samolot spadł tak jak wg narracji MAK- to

A/  zachował by się  całej objętości końcowy odcinek kabiny pasażerskiej

B/ zachował by się w całości, w  całym przekroju fragment ogona, w którym   są zamocowane   czarne skrzynki

- czyli  czarne skrzynki pozostały by w miejscu   zamocowania


( pozycja odwrotna jest tu bez znaczenia- chodzi o pochłonięcie  energii w zderzeniu  i utratę prędkości)


P.S.

 O tym , że tylna cześć kadłuba powinna pozostać w  całym przekroju po zderzeniu z ziemią jak wg  narracji MAK

 napisałem latem 2010 roku na  forum Katastrofa  w Smoleńsku.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka