Na pierwszy rzut oka jest to niezauważalne:

oryginał rys.46 w
http://n-22-7.dcs.redcdn.pl/file/o2/tvn/web-content/m/p1/f/A/N/ANGIELSKIfinalreport_eng.pdf
w dobrej rozdzielczości.
ale dopiero pewne złożenie wybranych fragmentów z wykresu unaocznia o co tu chodzi:

no ii trzeba trochę siedzieć w temacie, w tych zagadnieniach, by to dostrzec:
Otóż
- dowodem na sfałszowanie, na wyprodukowanie takiego wykresu, który odpowiadał by narracji MAK
o rzekomym CFIT
o tym jak do niewyszkoleni piloci wlatują do jaru
a następnie podrywając samolot uderzają ww brzozę
- jest to, że od momentu rozpoczęcia faktycznych działań załogi dla odejścia na drugi krąg
- a tym momentem jest zwiększenia przeciążenia powyżej 1g
samolot opada tylko ok 20 metrów !
choć na odcinku do wyrównania lotu działały wg tego wykresu średnie
przeciażenia ok. 1,11- 1,12g
to o wiele za mało !
przy pocz. predkości zniżania ok 7 m/s przy tych przeciążeniach \
głębokość przepadania byłaby 40-50m!!
- Wystarczy porównać z parametrami manewru go-around z eksperymentu na symulatorze w Moskwie

Przeciążenie max. w momencie bliskim wyrównaniu lotu jest tu ok1,6g
czyli średnie przeciążenie 1,3g
prawie 3 razy większe
a głębokość przepadania
oceniona przez ekspertów z MAK ?
-ok 19-23m
- Gdyby na symulatorze w Moskwie zastosowano średnie przeciążenie ok.1,11-1,12g
to uzyskano by znacznie większe głębokości przepadania.
Ten eksperyment miał także za zadanie ukryć fałszerstwo MAK
***
Podczas zniżania i podejścia do lądowania nie zaleca się zwiększania prędkości pionowej bardziej niż
7 m/s. W przypadku naruszenia tego zalecenia należy pamiętać,że
przy pełnym odchyleniu wychylenia steru wysokości i centrowaniu samolotu Tu-154M 18% uzyskiwane przeciążenie jest niewielkie !!!!, rzędu 1,2 - 1,3g.
W związku z tym
aby wygasić prędkość pionową 7 m/s,
konieczne jest posiadanie zapasu wysokości40...50 m
tak uważają specjaliści od aerodynamiki samolotu Tu-154M , na czele z Bechtirem
***
Pierwszym , który zauważył niezgodność narracji MAK z parametrami
manewru go-around był bloger Kaczazupa.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka