quwerty quwerty
634
BLOG

Kontrolerzy w Smoleńsku sprowadzali do "katastrofy"

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 45

To nie są  normalne  działania  kontrolerów  lotu:

08:54:36 IŁ76 – 8-17-sty, zapisałem pogodę. (Schemat) lądowania 2-5-9, ciśnienie 7-45. Wysokość przejścia 1500, OSP z RSP. Do usłyszenia

( Dla IŁ-a76  kontroler podał   rodzaj  podejścia:  OSP z RSP)

08:54:46 KL – Do usłyszenia 8-17-sty, i podejście (do lądowania) będzie po polskim samolocie. 08:54:50 IŁ76 – Przyjąłem, 8-17. 
09:00:03 1-szy – (niezrozumiałe) o reflektorach... będziemy stawiać reflektory. 09:00:16 KL – Ja już dałem rozkaz, żeby postawili. 09:00:19 1-szy – Ja wiem, najprawdopodobniej, oni nie zdążą.
09:01:02 Judin – Zrozumiałem, dajemy rozkaz do postawienia reflektorów.

9:09:33 Krasn. - Reflektory są włączone, czy nie? 09:09:34 KL – Tak, wszystko włączone.

09:12:12 KSL – (niezrozumiałe) odległość 10 (niezrozumiałe), wejście na ścieżkę. 

(Kontrola  lotu  dobrze widzi  na ekranie  radarów  pozycję samolotu  i informuje dokładnie  o wejsciu  na sciezke)

09:13:03 KSL – 0-31, podchodźcie do dalekiej, na kursie, ścieżce. 
09:13:37 KSL – 4, na kursie, na ścieżce. 
09:13:42 KL – Reflektory niech ktoś, reflektory włączcie.

09:14:09 KSL – 2, na kursie, na ścieżce. 
09:14:22 KSL – 1, na kursie, na ścieżce. 
09:14:41 KL – Odejście na drugi.
Mija  19 sekund  od momentu  gdy JAK-40  był 1 km  od pasa , gdy  kontroler  lotu  nakazuje  odejście  na drugi krąg.
W ciągu  19   sekund samolot  przelatuje ok.1254m.
To  zachowanie  kryminalne. Jeżeli   kontroler wiedzi  niebezpieczeństwo i chce nakazać  odejście  nadrugi krąg  to musi  to zrobić nie później  niż  gdy samolot  jest  na wysokości  rzędu   60 m. Dla tej sytuacji  jest  to  w odległości  ok 1 km  od pasa  a nie  minus  254  m.

image

09:16:09 KL – Słyszysz, jeszcze podnieście te... reflektory, wyżej podnieście (niezrozumiałe), o trzy, cztery stopnie.
09:18:41 KL – Podejście do lądowania rozpatrujecie? 09:18:45 IŁ76 – Tak, tak, z lądowaniem. 09:18:46 KL – Dobrze, trzeci przeciągnijcie. 09:18:56 KL – Reflektory jak w dzień, z lewej, z prawej.
09:20:00 Znaczy według, według planu, właśnie teraz Jak-40 wylądował z tą delegacją i dziennikarzami i Ił-76 ten nasz, Frołow, jest na podejściu/podchodzi. Tam będą maszyny prezydenckie. O 10:30 lądowanie głównego prezydenta. (głównego samolotu tj. prezydenckiego, przyp.tłum) 09:20:16 TLF: Odpowiedzieli wam? 09:20:17 Krasn.: Tak, halo. 09:20:18 Sypko: Tak, tak, tak, tak. 09:20:19 Krasn.: O 10:30 ląduje prezydent
 
09:21:05 Krasn.: Chcesz powiedzieć, o 8:50 on ma lądowanie i teraz widoczność teraz już się poprawia, ale nikt i Marczenko wczoraj cały dzień mówił, nikt mgły nie obiecywał i wszystko było normalnie, a teraz o 9 godzinie, naraz zaciągnęło, widoczność około 1200

09:40:52 Krasn.: Tak bezchmurnie, widoczność ponad 10 była, wszystkie zgody wydaliśmy, w prognozie niczego nie ma i nagle ni z tego ni z owego całą sprawę poniosło. 09:41:00 OD: Zrozumiałem, duży Tupolew wyleciał w 27 minut do was. 09:41:04 Krasn.: Tupolew wyszedł o 27? 09:41:05 OD:Tak, o 9:27. 09:41:06 Krasn.: No, to trzeba mu szukać zapasowego, to raz, jeśli jest gotowy, Wnukowo, czy coś tam takiego.

10:33:52 Krasn: Towarzyszu generale, podchodzi do trawersu. Wszystko włączone, i reflektory w trybie dziennym, wszystko gotowe.
 10:39:09 KSL: 101, odległość 10, wejście w ścieżkę. .................................


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To nie były  normalne  działania  kontrolerów  choć MAK  manipulując faktami  oświadczył  , że  ci działali  prawidłowo.


Nawet  rosyjscy  piloci  komentujący  „katastrofę  : z tym zdaniem  MAK  zupełnie  się nie zgadzali:


Np. zachowanie mjr. Wiktora Ryżenki to prawdziwa zagadka. Myślę, że to skutek braku profesjonalizmu, lekceważącego podejścia do służby, nieodpowiedzialności. Ryżenko przyjmował samoloty z ustawieniem kąta nachylenia ścieżki 3 stopnie 10 minut, podczas gdy na tym lotnisku obowiązywały go 2 stopnie 40 minut. Wygląda na to, że w ogóle nie przeczytał instrukcji lotniska

Z Olegiem Korszunowem, nawigatorem doświadczalnym z 38-letnim stażem w biurze konstrukcyjnym Antonowa, rozmawiał Piotr Falkowski


Wystarczy  też  przejrzeć  stenogramy  by znaleźć przykłady  niedopuszczalnych zachowań, błędów:

Np.  to- dotyczy  Iła-76
image
9:38:47  Kontroler  : odległość  1 km, kursie  na ścieżce

Mija  20 sekund i kontroler odzywa się:

9:39:07     odejście  na drugi krąg


      Lecąc  z prędkością 70m/sek  Ił  przeleciał  by w tym czasie  1400 m  i dawno byłby na ziemi. Tak działa  kontroler  lotu ? przy  tak złych  warunkach  atmosferycznych ?


    Kontrolerzy  widzieli  dobrze  czy  samolot  był  na ścieżce  czy nie.  Nie jest prawdą  to co głosi  propaganda  pro-Makowska,  że  ta  stara  aparatura  nie pozwalała  na  choć w miarę  dokładne  określenie   pozycji  samolotu, położenia  względem  teoretycznej  ścieżki  schodzenia.


Zestawienie:

Jak-40

09:14:09 KSL – 2, na kursie, na ścieżce.
09:14:22 KSL – 1, na kursie, na ścieżce.

Ił-76

09:38:19,8  – 2, na kursie, na ścieżce

09:38:33,2– 1, na kursie, na ścieżce.

Tu-154

8:40:38,7 -  - 2 na kursie i ścieżce.

????????????????????????????????





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka