Oszacuję metodą porównawczą:
- bruzda powstała przy upadku samolotu An-12
Długość 56m, szerokość max. 12m, głębokość max. 1,5m
Objętość ok 125m3.
Prędkość samolotu w momencie zderzenia 514 km/godz, kąt zderzenia ponad 45 stopni.
Energia kinetyczna prawie 3 razy większa niż Tu-154 w Smoleńsku ( masa An-12 w chwili katastrofy ok. 60 ton).
An-12 upadł pod znacznie większym kątem niż Tu-154 w Smoleńku ; z kolei gleba twardsza, pełno w niej kamieni ( teren kamienistego wzgórza). Większy kąt to większe siły skutkujące większa objętością bruzdy; dla bezpieczeństwa przy szacowaniu wielkości bruzdy jaka musiała by powstać przy upadku samolotu Tu-154 przy parametrach jak wg oficjalnego opisu – podzielmy objętość bruzdy po upadku AN-12 - 125m3 - nie przez 3 a przez 5 ; nadal jest to sporo -ok. 25 m3.
Taka bruzda mogłaby mieć największą głębokość ok. 1m średnią szerokość ok. 3 m a długość ponad 20m.
http://debri-dv.com/filedata/files/824.pdf
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inny przykład:
1.12
WRECKAGE AND IMPACT INFORMATION
. The Aircraft was found completely destroyed, burnt, and
scattered within that area. There were two main ground impact marks each measuring about 10 m
long, 3 m wide, and 1.5 m deep
Dwa kratery ok 10 m długie, 3m szerokość , 1,5 m głębokośc.
Krater po upadku Tu-154
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bruzda - mały samolocik:
A ground impact scar with a furrow approximately 6 feet wide and three to four feet deep was found on a knob about 75 to 100 yards southeast of the wreckage.
http://planecrashmap.com/plane/ak/N8385G/
Piper
Masa startowa ok 1500kg !!!!
Bruzda szerokość 1,8 m głebokość 0,9 do 1,2m