Maszyna spadła na pole
Po zwrocie samolot zaczął gwałtownie opadać, pozostając ciągle w przechyle. W ciągu kilkudziesięciu sekund spadł na pole w pobliżu lotniska. Siła uderzenia była na tyle duża, że natychmiast doszło do rozerwania kadłuba i zbiorników paliwa. Wybuchł gwałtowny pożar. Dodatkowo sunący po polu wrak zawadził ogonem o linie wysokiego napięcia, przewracając jeden słup i wywołując spięcie.
Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/56,114881,23902890,zdjecia-ukazujace-tragiczna-katastrofe-zostaly-odtajnione.html
Dwie osoby ocalały
Z sześcioosobowej załogi cztery osoby zginęły na miejscu. Dwie zdołały wydostać się z wraku i przy pomocy kilku świadków zdołały uciec, choć odniosły ciężkie obrażenia.
Skoro 2 osoby z kabiny ocalały to przeciążenia nie mogły być wyższe niż rzędu 50g( chwilowe).
W przypadku "katastrofy" Tu-154 , w pozycji odwróconej szanse przeżycia załogi były praktycznie zerowe. Jednak w tylnej części kadłuba przeciążenia musiałyby być znacznie mniejsze rzędu 20 g.
Prędkość Airbusa była rzędu 270-280 km/godz. prędkość opadania zapewne podobna jak Tu-154 lub większa, przy niekontrolowanym zniżaniu.

Oficjalne dane o prędkości zderzenia z podłożem i prędkości opadania:
https://theaviationist.com/2015/05/09/airbus-a400m-airlifter-crashes-shortly-after-take-off-from-sevilla-in-spain/
The A400M, using callsign CASA423 was tracked by Flightradar24 via ADS-B: according to the charts posted after the incident, it reached a maximum speed of 173 kts at an altitude of 1,725 feet, then it started descending.
The last log, shows the plane has hit the ground at 167 knots with a vertical speed of about -3,000 feet per minute.
Samolot zderzył się z podłożem z prędkością ok. 300km/godz i prędkością opadania 15,5m/sek.

Patrz także:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/836488,100g-konfabulacja-mak
.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka