Stan ogona Tu-154 po "katastrofie" jednoznacznie wskazuje , że narracja MAK/Laska jest niemożliwa fizycznie.
Omówiłem to w notce
https://www.salon24.pl/u/niegracz/877302,ogon-tu-154-widac-ze-narracja-mak-jest-fizycznie-niemozliwa-smolensk
a także:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/857590,co-tak-odrzucilo-ogon-tu-154-na-lewo-od-osi-lotu-katastrofa-smolensk
Ignorant techniczny Myth Buster w dyskusji pod notką
https://www.salon24.pl/u/mythbuster/910590,smolensk-porownawczo-cz-13-aeroflot-593-niewinne-odstepstwo-od-procedur
pisze , że cóż dziwnego w stanie ogona Tu-154 skoro jest on podobny do oderwanego ogona Boeinga 777 po katastrofie
lotu 214; wtóruje mu ignorant nudna-teoria a opinie Myth Bustera wspierają blogerzy-fizycy: Michał Jaworski i YKW ( astrofizyk).
Tymczasem nie ma żadnej analogii ;
sam przebieg zdarzenia był zupełnie inny-oderwanie ogona Boeinga nastąpiło wskutek tego zderzenia tegoż ogona o krawędź betonowego nabrzeża:
trudno by ogon się nie odłamał w tym miejscu w które otrzymał uderzenie od ostrej ,betonowej krawędzi a samolot miał mocno zadarty "dziób";ogon po prostu odcięło
Nawet laik zauważy jaskrawo widoczną różnicę:
- przylegająca cześć kadłuba Boeinga 777-zachowała się w dobrym stanie, zdeformowana ale w całej objętości; przy zestawieniu wraku można te fragmenty ze sobą zestawić i widać ciągłość konstrukcji
- w przypadku Tu-154 ogon jest podobnie "odcięty jak nożem" z tym że gródź jest w ogonie( w Boeingu - w części ogonowej kadłuba_ - natomiast -kompletnie rozczłonkowana jest przylegająca ,końcowa cześć kadłuba:
- jeżeli ogon odpadł- np. w skutek uderzenia statecznikiem o podłoże -jak w narracji MAK:
to na część kadłuba przy ogonie - na lewo od żółtej linii działały najmniejsze siły - jeśli chodzi o kadłub samolotu) ten fragment powinien był się zachować w najlepszym stanie - gdyby narracja MAK odpowiadała rzeczywistemu przebiegowi tego zdarzenia; a przecież było to zderzenie o małej energii - jak akurat trafnie określił je dr Maciej Lasek.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odłamanie ogona takie jak Tu-154 wskutek uderzenia samolotu o podłoże w pozycji odwrotnej jest fizycznie nieprawdopodobne ponieważ :
1. wystąpił by złożony stan naprężeń: zginanie, rozciąganie ,ściskanie
2.rejon grodzi ciśnieniowej w rejonie ogona jest konstrukcyjnie bardzo wzmocniony gdyż ogon Tu-154 jest wyjątkowo ciężki: są w nim 3 silniki
z tych względów przełamanie nastąpiłoby na odcinku kadłuba blisko ogona , ale nie przy grodzi tylko tam gdzie kadłub ma już słabszą konstrukcję oraz przełom byłby skośny względem osi samolotu a nie prostopadły, podobnie jak w przypadku tej katastrofy Tu-154 w Pradze
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogon Boeinga 777
Ogon Tu-154