quwerty quwerty
323
BLOG

Fizyka katastrof dla fizyków, inżynierów-lot Asiana 214 - a Tu-154 w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Stan  ogona  Tu-154  po "katastrofie"  jednoznacznie  wskazuje , że  narracja  MAK/Laska  jest niemożliwa  fizycznie.

Omówiłem to w notce

https://www.salon24.pl/u/niegracz/877302,ogon-tu-154-widac-ze-narracja-mak-jest-fizycznie-niemozliwa-smolensk

a także:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/857590,co-tak-odrzucilo-ogon-tu-154-na-lewo-od-osi-lotu-katastrofa-smolensk



Ignorant  techniczny  Myth Buster  w   dyskusji  pod notką

https://www.salon24.pl/u/mythbuster/910590,smolensk-porownawczo-cz-13-aeroflot-593-niewinne-odstepstwo-od-procedur

pisze , że  cóż dziwnego w stanie ogona  Tu-154  skoro  jest on podobny  do oderwanego  ogona  Boeinga 777  po katastrofie

lotu 214;  wtóruje  mu  ignorant  nudna-teoria  a  opinie  Myth Bustera  wspierają  blogerzy-fizycy: Michał Jaworski  i  YKW ( astrofizyk).

Tymczasem nie ma żadnej  analogii  ;

sam przebieg  zdarzenia  był zupełnie  inny-oderwanie ogona  Boeinga  nastąpiło wskutek tego  zderzenia  tegoż  ogona o  krawędź  betonowego  nabrzeża:

image

image

trudno by ogon się nie odłamał  w tym miejscu  w które otrzymał uderzenie od ostrej ,betonowej  krawędzi  a  samolot  miał mocno  zadarty  "dziób";ogon po prostu  odcięło


Nawet  laik  zauważy jaskrawo  widoczną  różnicę:

-  przylegająca  cześć kadłuba  Boeinga 777-zachowała  się  w dobrym stanie,  zdeformowana  ale  w  całej  objętości;  przy zestawieniu   wraku  można  te  fragmenty  ze sobą  zestawić  i  widać  ciągłość   konstrukcji

- w przypadku  Tu-154 ogon jest podobnie "odcięty  jak nożem" z tym że gródź  jest  w ogonie( w Boeingu - w części  ogonowej  kadłuba_ - natomiast -kompletnie  rozczłonkowana jest  przylegająca  ,końcowa  cześć kadłuba:

image

- jeżeli  ogon odpadł- np.  w skutek  uderzenia  statecznikiem  o podłoże -jak w narracji  MAK:

image

to  na część  kadłuba  przy ogonie  - na lewo  od żółtej linii    działały  najmniejsze  siły  - jeśli  chodzi  o kadłub  samolotu) ten fragment  powinien był się  zachować w najlepszym  stanie - gdyby  narracja  MAK odpowiadała rzeczywistemu  przebiegowi  tego zdarzenia; a przecież  było  to zderzenie  o małej  energii - jak  akurat  trafnie  określił je dr Maciej  Lasek.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odłamanie  ogona  takie jak  Tu-154  wskutek  uderzenia  samolotu  o podłoże  w pozycji  odwrotnej jest  fizycznie  nieprawdopodobne ponieważ :


1. wystąpił by złożony  stan naprężeń: zginanie, rozciąganie  ,ściskanie

2.rejon  grodzi  ciśnieniowej  w rejonie  ogona  jest konstrukcyjnie  bardzo  wzmocniony  gdyż  ogon  Tu-154  jest  wyjątkowo ciężki:   są w nim 3 silniki

z tych  względów przełamanie nastąpiłoby  na odcinku  kadłuba  blisko  ogona , ale nie przy grodzi tylko  tam gdzie  kadłub  ma już  słabszą konstrukcję  oraz  przełom  byłby skośny  względem  osi  samolotu  a nie prostopadły, podobnie jak w przypadku  tej katastrofy Tu-154  w  Pradze

image


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ogon  Boeinga  777

image


Ogon  Tu-154image




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka