quwerty quwerty
507
BLOG

I tak elegancko pokazuję marność Fizyków smoleńskich - zadanie z aerodynamiki

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Podaj( możesz  obliczyć)  przyrost  siły oporu ,  jaki wyniknie  ze zmiany kąta  natarcia samolotu Tu-154 w konfiguracji do  lądowania   z  6 ° na 11,5°, na ścieżce  schodzenia  gdy samolot o masie 80 000 kg   leci z prędkością  75 m/sek.( Dla  porządku:

 zniżanie  odbywa się po standardowej ścieżce czyli w  zakresie  ok 2stopnie 40 minut   do ok. 3 stopni; kąt wychylenia  klap  standardowy  czyli  45, stopni, ma tu niewielkie  znaczenie czy  36 czy 45  - bo chodzi  o zmianę  z tytułu  kąta natarcia  a nie  zmianę  kata  klap))


Można się pomylić o 20%.

Wynik podam za kilka dni.


 Zapraszam do   konkursu  otwartego takie   tuzy  Fizyki smoleńskiej jak:

1. bardzo były fizyk Michał Jaworski

2. astrofizyk You-know-who (profesor  Paweł  Artymowicz) wraz  z jego całym aparatem matematycznym i  fizycznym 

3. Fizyk-Jaki-taki

4. Pilot  Jarosław  Klimentowski

5. inżynier  Maciaszczyk

i kto tam jeszcze


( zadanie podam też na paru innych blogach)


----

Zadanie to  nawiązuje  do wymiany opinii,  w której dywagowano czy  zmiana kąta natarcia  Tu-154  na ścieżce  schodzenia  3  stopnie skutkuje dużą czy  małą zmianą  siły oporu w stosunku  do spadku siły  ciągu o 13,5 Ton.


Michał Jaworski63@quwerty
Jak z tobą mozna dyskutować nie pisząc ci w co drugim komentarzu, że jesteś analfabetą skoro wypisujesz takie bzdury

"niewielkie  zmiany kąta  natarcia  są pomijalne w tych rozważaniach w porównaniu do zmian  siły ciągu"

Najpierw naucz się fizyki na podstawowym poziomie - takim - żebyś umiał zrosumieć najprostrze wzory, poten dowiedz się dlaczego samoloty latają a dopiero na końcu szukaj odpowiedzi dlaczego samoloty spadają.

Zmiany kątą natarcia to około 3 stopnie czyli bardzo dużo

..................................


Bardzo były fizyk Michał Jaworski i tak jest przegrany

- niezależnie jaka będzie  trafność odpowiedzi- jeśli w ogóle będą ..

potem  pokażę  dlaczego.


.

Ponieważ pojawiły się komentarze podaje niżej  odpowiedź  oraz  moje pierwsze uwagi:

1.  Bardzo były fizyk  Michał  Jaworski ograniczył się    do  inwektyw  i  uwag  spod  dużego palca; błędnych -pomylił nawet moment  początku obniżenia  lotu  -przypisał zmianę ciągu zmianom w kącie  pochylenia -co nie miało miejsca.( A przegrał z kretesem ten dyskurs ponieważ upierał się że zmiana  kata natarcia o 3 stopnie skutkowała by istotną zmianą  sił oporu- co nie ma miejsca - pokazuje to niżej)


2.  Trzeba  docenić wkład  pracy  blogera You-know-who (prof.Artymowicza)  popełnił bardzo obszerną  notkę, rozważając , szacując  wiele parametrów- ogólnie zastosował jednak  metodą naciągania  wyników, oszacowań pod  z góry  założoną tezę.

http://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/pix/plf.html


Jednak jako  materiał do dyskusji jest  wartościowy(wrócę później do niektórych  aspektów tego opracowania).


Podaję  odpowiedź  na  podane przez mnie Zadanie:

To był cytat  z Piatina:

Например, при m=80 тснижениепоглиссадесамолетаТу-154Бпроисходитна Vпр = = 270 км/ч, СYa= 1,263, СXa=0,252, α=6o. Прирезкомувеличенииуглаатакинаданнойскорости c α = 6 ° доα = 11,6 °, СYa= 1,75, СXa =0,315, лобовоесопротивлениеувеличилосьсХа =  12272   кгсдоХа= 15340   кгс

Odpowiedź:

Przyrost siły oporu  przy zmianie  kąta natarcia  z 6 do 11,6  stopnia ( przy podanych parametrach)  wyniesie:

3068 kG


czyli dla 3 stopni wyniesie  ok. 1600kG


To znacznie , znacznie mniej niż zmiana ciągu o  ok. 13Ton

c.n.d


dziękuje za uwagę





--------------------------------

Materiały  uzupełniające:


На самолете Tу-154 следует учитывать его особенность — сильное влияние режима работы двигателей на продольную балансировку. Уменьшение режима работы двигателей приводит к появлению пикирующего момента и искривлению траектории полета вниз, что следует своевременно корректировать колонкой штурвала и спомощью МЭТ (триммера) на  kабрирование.



image

image

Siła  oporu powietrza    P  w punkcie  Po  :

P=  F ciągu  + G sin alfa  =  16500 kG  + 6750kG ( dla kąta  zniżania  5 stopni - jak  wg  raportu  MAK) =  23250 KG

Hamująca  siła wypadkowa  w  pkt.  P1  =    P  -  Fciągu  -  Gsina alfa=   23250kG - 3000kG - 6750 kG  = 13500kG

Prędkość  miedzy  pkt  P0  a  P1 w czasie  ok. 29  sekund   =  constans

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka