quwerty quwerty
349
BLOG

"Posadka dopołnitielno" normalnie a w Smoleńsku- "katastrofa" Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Tak normalnie kontroler  podaje komendę  załodze   samolotu.

Katastrofa  Jaka-40   , 1990 rok


Посадка дополнительно, курс 94, удаление 2,5, левее посадочного 100, ниже глиссады 25, уменьшите снижение»

Lądowanie warunkowe. kurs  94,  odległość  2,5,  na lewo  od  osi  pasa  100,  poniżej ścieżki  10,  zmniejszcie  prędkość  zniżania.

 Kontroler  widzi , że  samolot  ma kłopot  w utrzymaniu dobrego  toru  lotu dlatego  zastrzega,  że lądowanie  warunkowe  -  podając jednocześnie  odchyłki  do skorygowania;  ostrzega też  załogę  o zbyt dużej  prędkości  schodzenia( widzi to doskonale  na  radarze-  ruch plamki  względem  lini  ścieżki)

    Ze względu  na błędy  załogi doszło do katastrofy , kontynuowali  podejście pomimo tego że nie spełniało wymogów  podejścia  ustabilizowanego, załoga  korygowała ogromne  odchyłki w  zakresie  wysokości  lotu, odchyłki  poziomej od pasa, prędkości  ;   załoga  obniżanie w rejonie  ścieżki  wykonywała  przy  ciągu silnika  "mały  gaz"  ze  względu  położenie  samolotu  powyżej  ścieżki ( doganianie jej)  oraz  zbyt wysoką  prędkość;  zbyt późno rozpoczęli  manewr  go-around.

   На высоте 80 м КВС, установив визуальный контакт с наземными ориентирами, оценил положение самолета, как непосадочное, и начал формировать решение об уходе на второй круг, о чем говорит уменьшение вертикальной скорости до 2,5 м/с и энергичный доворот вправо на посадочный курс. Диспетчер передал: «Без снижения следовать». В это время на высоте 60 м вторично сработала ССОС и сигнал ВПР. Бортинженер произнес: «Уходим, командир». Решение об уходе на второй круг принято с опозданием (только через 5 секунд – за 2 сек. до столкновения с препятствиями). Штурвал был взят полностью на себя. Режим работы двигателей увеличен до взлетного. Однако, наличие большой вертикальной скорости снижения и предельно малая высота полета привели к столкновению самолета с деревьями на высоте 20 м на удалении 2 000 м от ВПП.

   Załoga  Jaka 40 podjeła  decyzje  o odejściu  na drugi krąg na  wysokości  60 m - ale rozpoczęła  manewr  z opóźnieniem  5 sek; samolot  zderzył sie  z drzewami  na wysokości  20 m. Reżim  silników  przełączono  na  ciąg  startowy,   ale  było zbyt późno  na ominięcie  przeszkody. Samolot  zniżał  się po ścieżce  z prędkością zniżania  6-7 m/sek  i miał  nadmiar prędkości  poziomej.;pomimo  tego że na wysokości  podjęcia  decyzji  - jak podają  w  raporcie- samolot  obniżył już  prędkość schodzenia  do 2/3 m/sek  nie udało się wykonać  manewru  odejścia  , pomimo  wystarczającej  wysokości  - 40m

image

W takim  razie  - nie doszkolona  załoga  Tu-154M ,samolotu znacznie  cięższego, o większej  głębokości  przepadnięcia ( utraty  wysokości  od rozpoczęcia  manewru go-around do  wyrównania lotu)  wykonała  manewr  wręcz  doskonale ( linia  niebieska ;   porównując manewr lekkiego , zwrotnego Jaka i ciężkiego  , mułowatego ( przy silnikach na małym ciągu ) ( szkic sytuacyjny)  widać,  że gdyby   załoga  Tu-154  wykonywała  ten manewr  podobnie mało sprawnie jak  załoga Jaka-40  - wrąbaliby  w  jar( linia  czarna).



http://www.airdisaster.ru/database.php?id=87


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka