7 obserwujących
376 notek
351k odsłon
289 odsłon

Tu-154 versus Boeing 727 na ścieżce zniżania- eksperci kontra salonowi "fizycy"

Wykop Skomentuj5

pseudo-fizyk  Michał  Jaworski w swych notkach, komentarzach  wykazuje jedynie  swą  żarliwą  wiarę w  narrację  MAK, która  jest  konfabulacją - na co jednoznacznie  wskazują  ślady  materialne - podane w wielu  notkach.

https://www.salon24.pl/u/mjaworski/965834,fizycy-bezradnie-rozlozyli-rece

odnosząc się  do

https://www.salon24.pl/u/niegracz/965654,salonowi-propagandzisci-mak-polegli-na-sciezce-znizania-you-know-who


  pseudo-fizyk Michał Jaworski  wraz  z grupką  klakierów- fizyków  i inżynierów  , kategorycznie  stwierdza, że nie ma żadnych  wątpliwości  co do  parametrów  lotu Tu-154   po ścieżce , które   zakwestionowałem... w oparciu  o  liczne  dane z  incydentów  lotniczych; nie ma  podobnej  sytuacji  jak  w przypadku Tu-154  w Smoleńsku.


Na czym opierają swą pewność   Jaworski  i spółka ?  - na własnych  główkach , pełnych  - ale frazesów , ogólników.


Co na to eksperci, co na to praktyka  lotnicza?


Gwóźdź  do trumny  dla ich widzimisię w tej kwestii;


1.15 Tests and Research

Testy  i badania

Power response curves for the JT8D engines indicate that they will accelerate from idle to takeoff thrust in 6-8 seconds. Approximately 5 seconds of this time interval elapses before 50 percent of available thrust is developed.

Various performance curves approximating the accident conditions[1], were developed from flight test data. They indicate that idle thrust is required to maintain a stabilized descent rate of approximately 2,300 feet per minute, in the landing configuration. From this condition it is possible to initiate a flare at 148 feet and land with a zero sink rate without any addition of power. This requires that the pilot rotate and maintain the aircraft in the stick-shaker[2] attitude, which would produce an average acceleration of approximately +1.27-g throughout the maneuver. While this will result in some airspeed decay, the touchdown occurs well above the stalling speed.

Różne  krzywe lotu  Boeinga 727 przy  schodzeniu po ścieżce  odtwarzające  w przybliżeniu  warunki z  katastrofy  zostały  opracowane  na podstawie  danych  z   testów  w locie;  wskazują  one  że  przy  reżimie  pracy  silników   mały  gaz  , w konfiguracji  do lądowania  ustala się  prędkość zniżania  ok 11,5 m/s  .


UNITED AIR LINES, INC
BOEING 727, N7030U
SALT LAKE CITY, UTAH
NOVEMBER 11, 1965

https://en.wikisource.org/wiki/Page:CAB_Aircraft_Accident_Report,_United_Airlines_Flight_227.pdf/9



  Ja  weryfikuję  swe opinie  z  twardymi danymi : wynikami   testów,  symulacji   eksperckich, danymi  ze  zdarzeń  lotniczych


Jaworski  i spółka  generalnie  walą z pustej główki-  tak jest  i koniec;  ignorują  dane, fakty.


Dlaczego  opinia  dotycząca  tej katastrofy  jest  tak  istotna ?

Gdyż  samoloty Boeing 727  i  Tu-154  są konstrukcyjnie  bardzo podobne   i ich zachowanie  się  w powietrzu, na ścieżce schodzenia  jest   też  bardzo podobne.

image  image

Boeing 727                                                       Tu-154M

Z danych eksperckich  wynika  , że  przy  reżimie  pracy  silników  mały  gaz  w konfiguracji do lądowania stabilne  parametry  zniżania  to   ok 11 m sek; tymczasem  Tu-154  w Smoleńsku  zniżał  się  -wg  danych oficjalnych -   tempie  ok. 6-8  m/s  a  prędkość postępowa  nie  zmieniała  się-  co  jest niezgodne z prawami fizyki ( wynika  z tego  że  jest jakiś  "błąd"  w  danych  z  "katastrofy".)


Powyższa opinia  ekspercka    oraz  dane z katastrofy  Tu-154  - jeszcze  raz  pokazane na rysunku niżej  potwierdzają  słuszność  mojej  obserwacji:

image

 W  Tikkila  mimo  większej prędkości  zniżania  i tak  spadała  prędkość  postępowa.

**************


   Jak ktoś  z fizyków smoleńskich  uważa  , że nie mam racji  niech  poda  1 ( słownie  :jeden)  przykład

(  poza  smoleńskiem)

gdy  pasażerski   samolot  odrzutowy  w konfiguracji  do lądowania  i prędkości  zniżania  na ścieżce rzędu  6-7 m/s  nie traci  prędkości.

Szukajcie  -a nie  znajdziecie.

Praw    fizyki  nie da sie  oszukać.


Ani dr  Lasek czy    You-know-who    takiego  przypadku  nie znajdą.

*****************

Klasyczny  przykład  spadku  prędkości  na scieżce  zniżania  przy  reżimie ciagu  idle  (  mały   gaz)

w tym przypadku , ze względu  na  kąt zniżania  bliski  typowej scieżce  prędkośc  spada  w szybkim  tempie:  aż  2,7 km/h  w ciągu  sekundy!

image


https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5422eab5e5274a131700001f/3-2009_G-THOF.pdf

Uzupełnienie:

I kolejny ignorant , żarliwy wyznawca  Jedynie Słusznej wg  tych zelotów  narracji MAK został z otwartymi ramionami przyjęty   do głupkowatej trupy Jaworskiego:

Portallo,

 który wyskoczył z  przykładem  lądowania na rzece  Hudson :

Na filmie pięknie widać, jak to "Nigdy
przy zniżaniu  się po  ścieżce  samolotu  w  konfiguracji do lądowania
a więc z wysuniętą  mechanizacją  skrzydeł , podwoziem, gdy silniki
pracują na minimalnym ciągu lub nawet  na niskim  ciągu  znacznie
wyższym  niż miał Tu-154  w Smoleńsku  ( ale nadal w strefie  niskiego
ciągu) samoloty nie utrzymały  prędkości  początkowej  ( jaką miały  w
momencie  obniżenia ciągu)"  - jakoś dziwnie kapitan Sully tę prędkość utrzymywał pochyleniem nosa w dół... dokładnie tak samo jak PLF101 w fazie podejścia do lądowania


\

Portallo  nie  czytał ? , nie rozumie ?  raportu z katastrofy A320 na rzece  Hudson

- prędkość tego samolotu  drastycznie spadała  po wysunięciu klap tylko  na  pozycje  2 - (maksymalna  to  3)

flap  positions  2:  flaps  15°,  slats  22°.

 refers to slat and flap positions 3: flaps 20°, slats 22°


1530:03, stated, “two hundred fifty  feet  in  the  air.”  He  then  stated,  “hundred  and  seventy  knots..

tuz po 15:30:03  prędkość  samolotu  wynosiła 170  mil/h

  1530:16,  the  first  officer  stated, “hundred and fifty knots,”

o 15:30:15 prędkośc spadła  do  150 mil/h

According to FDR data, the airplane touched down on the Hudson River at an airspeed of 125 KCAS

w  momencie  uderzenia  o wodę  prędkość wynosiła  125 mil/h





Wykop Skomentuj5
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka