quwerty quwerty
448
BLOG

Tu-154 versus Boeing 727 na ścieżce zniżania- eksperci kontra salonowi "fizycy"

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

pseudo-fizyk  Michał  Jaworski w swych notkach, komentarzach  wykazuje jedynie  swą  żarliwą  wiarę w  narrację  MAK, która  jest  konfabulacją - na co jednoznacznie  wskazują  ślady  materialne - podane w wielu  notkach.

https://www.salon24.pl/u/mjaworski/965834,fizycy-bezradnie-rozlozyli-rece

odnosząc się  do

https://www.salon24.pl/u/niegracz/965654,salonowi-propagandzisci-mak-polegli-na-sciezce-znizania-you-know-who


  pseudo-fizyk Michał Jaworski  wraz  z grupką  klakierów- fizyków  i inżynierów  , kategorycznie  stwierdza, że nie ma żadnych  wątpliwości  co do  parametrów  lotu Tu-154   po ścieżce , które   zakwestionowałem... w oparciu  o  liczne  dane z  incydentów  lotniczych; nie ma  podobnej  sytuacji  jak  w przypadku Tu-154  w Smoleńsku.


Na czym opierają swą pewność   Jaworski  i spółka ?  - na własnych  główkach , pełnych  - ale frazesów , ogólników.


Co na to eksperci, co na to praktyka  lotnicza?


Gwóźdź  do trumny  dla ich widzimisię w tej kwestii;


1.15 Tests and Research

Testy  i badania

Power response curves for the JT8D engines indicate that they will accelerate from idle to takeoff thrust in 6-8 seconds. Approximately 5 seconds of this time interval elapses before 50 percent of available thrust is developed.

Various performance curves approximating the accident conditions[1], were developed from flight test data. They indicate that idle thrust is required to maintain a stabilized descent rate of approximately 2,300 feet per minute, in the landing configuration. From this condition it is possible to initiate a flare at 148 feet and land with a zero sink rate without any addition of power. This requires that the pilot rotate and maintain the aircraft in the stick-shaker[2] attitude, which would produce an average acceleration of approximately +1.27-g throughout the maneuver. While this will result in some airspeed decay, the touchdown occurs well above the stalling speed.

Różne  krzywe lotu  Boeinga 727 przy  schodzeniu po ścieżce  odtwarzające  w przybliżeniu  warunki z  katastrofy  zostały  opracowane  na podstawie  danych  z   testów  w locie;  wskazują  one  że  przy  reżimie  pracy  silników   mały  gaz  , w konfiguracji  do lądowania  ustala się  prędkość zniżania  ok 11,5 m/s  .


UNITED AIR LINES, INC
BOEING 727, N7030U
SALT LAKE CITY, UTAH
NOVEMBER 11, 1965

https://en.wikisource.org/wiki/Page:CAB_Aircraft_Accident_Report,_United_Airlines_Flight_227.pdf/9



  Ja  weryfikuję  swe opinie  z  twardymi danymi : wynikami   testów,  symulacji   eksperckich, danymi  ze  zdarzeń  lotniczych


Jaworski  i spółka  generalnie  walą z pustej główki-  tak jest  i koniec;  ignorują  dane, fakty.


Dlaczego  opinia  dotycząca  tej katastrofy  jest  tak  istotna ?

Gdyż  samoloty Boeing 727  i  Tu-154  są konstrukcyjnie  bardzo podobne   i ich zachowanie  się  w powietrzu, na ścieżce schodzenia  jest   też  bardzo podobne.

image  image

Boeing 727                                                       Tu-154M

Z danych eksperckich  wynika  , że  przy  reżimie  pracy  silników  mały  gaz  w konfiguracji do lądowania stabilne  parametry  zniżania  to   ok 11 m sek; tymczasem  Tu-154  w Smoleńsku  zniżał  się  -wg  danych oficjalnych -   tempie  ok. 6-8  m/s  a  prędkość postępowa  nie  zmieniała  się-  co  jest niezgodne z prawami fizyki ( wynika  z tego  że  jest jakiś  "błąd"  w  danych  z  "katastrofy".)


Powyższa opinia  ekspercka    oraz  dane z katastrofy  Tu-154  - jeszcze  raz  pokazane na rysunku niżej  potwierdzają  słuszność  mojej  obserwacji:

image

 W  Tikkila  mimo  większej prędkości  zniżania  i tak  spadała  prędkość  postępowa.

**************


   Jak ktoś  z fizyków smoleńskich  uważa  , że nie mam racji  niech  poda  1 ( słownie  :jeden)  przykład

(  poza  smoleńskiem)

gdy  pasażerski   samolot  odrzutowy  w konfiguracji  do lądowania  i prędkości  zniżania  na ścieżce rzędu  6-7 m/s  nie traci  prędkości.

Szukajcie  -a nie  znajdziecie.

Praw    fizyki  nie da sie  oszukać.


Ani dr  Lasek czy    You-know-who    takiego  przypadku  nie znajdą.

*****************

Klasyczny  przykład  spadku  prędkości  na scieżce  zniżania  przy  reżimie ciagu  idle  (  mały   gaz)

w tym przypadku , ze względu  na  kąt zniżania  bliski  typowej scieżce  prędkośc  spada  w szybkim  tempie:  aż  2,7 km/h  w ciągu  sekundy!

image


https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5422eab5e5274a131700001f/3-2009_G-THOF.pdf

Uzupełnienie:

I kolejny ignorant , żarliwy wyznawca  Jedynie Słusznej wg  tych zelotów  narracji MAK został z otwartymi ramionami przyjęty   do głupkowatej trupy Jaworskiego:

Portallo,

 który wyskoczył z  przykładem  lądowania na rzece  Hudson :

Na filmie pięknie widać, jak to "Nigdy
przy zniżaniu  się po  ścieżce  samolotu  w  konfiguracji do lądowania
a więc z wysuniętą  mechanizacją  skrzydeł , podwoziem, gdy silniki
pracują na minimalnym ciągu lub nawet  na niskim  ciągu  znacznie
wyższym  niż miał Tu-154  w Smoleńsku  ( ale nadal w strefie  niskiego
ciągu) samoloty nie utrzymały  prędkości  początkowej  ( jaką miały  w
momencie  obniżenia ciągu)"  - jakoś dziwnie kapitan Sully tę prędkość utrzymywał pochyleniem nosa w dół... dokładnie tak samo jak PLF101 w fazie podejścia do lądowania


\

Portallo  nie  czytał ? , nie rozumie ?  raportu z katastrofy A320 na rzece  Hudson

- prędkość tego samolotu  drastycznie spadała  po wysunięciu klap tylko  na  pozycje  2 - (maksymalna  to  3)

flap  positions  2:  flaps  15°,  slats  22°.

 refers to slat and flap positions 3: flaps 20°, slats 22°


1530:03, stated, “two hundred fifty  feet  in  the  air.”  He  then  stated,  “hundred  and  seventy  knots..

tuz po 15:30:03  prędkość  samolotu  wynosiła 170  mil/h

  1530:16,  the  first  officer  stated, “hundred and fifty knots,”

o 15:30:15 prędkośc spadła  do  150 mil/h

According to FDR data, the airplane touched down on the Hudson River at an airspeed of 125 KCAS

w  momencie  uderzenia  o wodę  prędkość wynosiła  125 mil/h





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka