11 obserwujących
438 notek
431k odsłon
245 odsłon

I to zdjęcie też pokazuje, że narracja MAK/Laska jest fizycznie niemożliwa.

Wykop Skomentuj5


image

Nad czym ci panowie "eksperci " Laska   się  zastanawiają  ?

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/fakty-smolensk.html


-Przecież to widać na pierwszy rzut oka-

cześć ogonowa  nie  odłamała się  w trakcie zderzenia  samolotu  z podłożem, gdyż w takim przypadku wyglądała by tak jak  cześć ogonowa kadłuba  samolotu Embraer, który spadł na ziemię tuż po starcie.


Widać to po charakterze odkształceń  blach poszycia :

- poszycie Embraera rozerwało się w trakcie  zgniatania, miażdżenia a potem lokalnego rozrywania  konstrukcji kadłuba

image

- ogon Tu-154 odpadł wskutek działania sił osiowych ...rozciągających , został oderwany od reszty kadłuba wskutek działania  takich sił

image


- Jaki z tego  wniosek ?


- To już zadanie dla Prokuratury i Podkomisji.


-Dodatek:

Przełamanie kadłuba w innej katastrofie Tu-154; podobny przełom jak Embraera; działanie sił wzdłużnych , ściskających a w dalszej fazie   wzrost wartości sił zginających ( ściskanie po jednej stronie obwodu- rozciąganie po drugiej i rozerwanie   konstrukcji i poszycia kadłuba.

image


Co jeszcze  jaskrawo  widać:

image


1. Krawędzie  przełomu , wystające podłużnice  nie zetknęły  się z podłożem, z glebą.

2. Powierzchnie boczne części  ogonowej  zostały  obrzucone błotem - nie wiadomo  jak i dlaczego..

..ponieważ jak pokazuje  zdjęcie  niżej - powierzchnia  gleby  wokół  była  nie naruszona;  nie naruszona  jest też wyschnięta   trawa.

image


Tak  wygląda  odłamana cześć ogonowa  w normalnej katastrofie  typu CFIT:

image

Owszem  - może  zdarzyć  się i przełom  prawie  gładki  , wzdłuż  wręgi  - w takich  warunkach  zderzenia  z podłożem gdy  udział  sił tnących w  złożonym stanie  naprężeń  jest  istotny - ma to miejsce np wtedy  gdy  jest  duża  prędkość  opadania  i większy  kąt zderzenia  z podłozem

- jak w katastrofie  samolotu  Mitshubishi( następna notka)

Ale i tak czy siak  zawsze  - co wynika z praw  fizyki i wiedzy  o wytrzymałości  materiałów ( czyli  fizyki- fizycznych  własności  materiałów)  występuję  symetria  przełomów  od strony  ogona  i od strony  kadłuba.


inne:

image


CAA Fokker F-50 crash

image

- tak jak wyżej  powinna  wyglądać  końcówka Tu-154 od strony  kadłuba - gdyby w Smoleńsku  miała  miejsce

katastrofa  typu  CFIT.


Wykop Skomentuj5
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka