Kerbron Kerbron
408
BLOG

Składowe promieniowania EM poruszają sie szybciej niż C

Kerbron Kerbron Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 18
Jakiś czas temu wymyśliłem, że składowe fotonu muszą się poruszać z prędkościami większymi niż c. W końcu droga jaką pokonują po tej sinusoidzie jest większa niż linia prosta po jakiej się porusza ogólnie foton. I wtedy znajomy mnie pokonał przedstawiając proste wyjaśnienie 
 
http://theoryoftime.com/wordpress/?p=236
 
Na pewien czas mi to wystarczyło. 
 

Ale dzisiaj podczas próby wymyślenia pewnego eksperymentu naukowego zdałem sobie sprawę z tego, że podane przez niego wytłumaczenie jest fałszywe. Kiedy wystrzeli się promień światła między tymi lustrami to zanim ten promień dotrze do drugiego lustra - powiedzmy że jest ono odległe o 1 metr od pierwszego -  ono się przesunie  w przestrzeni o metr. Wtedy promień nie trafi w lustro. Nawet jakby trafił, bo wystrzelilibyśmy promień odpowiednio do tyłu to i tak po pierwszym odbiciu promień by nam "uciekł". No więc wyjasnienia z tego linka są fałszywe :-)

 
Nawiasem mówiąc najbardziej trafia w moje gusta takie wyjaśnienie dualizmu korpuskularno-falowego bazujące na modelu przedstawionym w filmie
 
https://www.youtube.com/watch?v=0jHsq36_NTU
 
Korpuskularność wynika z istnienia cząstek, a falowość z ich poruszania się wokół centralnej cząstki, co z boku wygląda jak sinusoida :-)
Kerbron
O mnie Kerbron

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie