Powstanie gra w technologii VR inspirowana twórczością Tadeusza Kantora. Fot. Pixabay
Powstanie gra w technologii VR inspirowana twórczością Tadeusza Kantora. Fot. Pixabay

Powstanie gra VR inspirowana twórczością Tadeusza Kantora

Redakcja Redakcja Gry Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Belgijscy twórcy gier Tale of Tales pracują w Polsce w domu Tadeusza Kantora nad nową grą w technologii VR (virtual reality).

Auriea Harvey i Michaelem Samyn przebywają w domu reżysera w Hucisku k. Krakowa. Rezultaty swojej pracy mają zaprezentować w 2018 r. Gracz będzie mógł zamienić się w polskiego reżysera i za pomocą specjalnych okularów w technologii VR (ang. viertual reality - wirtualna rzeczywistość) zostać wędrowcem po teatrze Kantora. Świat ten będzie pełen postaci i rekwizytów ze spektakli artysty.

- To nie będzie gra dla małych dzieci. Będzie ona w jakiś sposób – tak jak pozostałe nasze gry – straszna. Ale oczywiście w wirtualnym świecie pojawią się zaskakujące przestrzenie, co może być źródłem humoru. W grze będzie też pewien rodzaj piękna – mówi Harvey. - Chcemy, by to, co on czuł, poczuli też nasi odbiorcy - dodaje.

Gra będzie ogólnodostępna na systemach Oculus i Vive. Planowana jest także prezentacja aplikacji na wystawach i festiwalach. 

Oprócz pracy nad projektem kantorowskim twórcy wykorzystują pobyt w Hucisku do udoskonalenia gry „Cathedral in the Clouds”. Chodzi m.in. o architekturę polskich świątyń.

Tale of Tales tworzą gry komputerowe i sztukę elektroniczną. Rozpoczęli współpracę najpierw jako grupa Entropy8Zuper! (1999-2006), pracując nad stronami internetowymi, grami i dziełami komputerowymi. Do 2015 r. tworzyli artystyczne gry komputerowe, które funkcjonowały w komercyjnym obiegu. Jednym ze stawianych przez nich pytań było to, czy możliwe jest stworzenie takiej formy rozrywki cyfrowej, która będąc równie wciągająca, jednocześnie odrzucałaby strukturę gier, z typowym dla nich współzawodnictwem i dążeniem do wygranej. Stworzyli m.in. „Endless Forest", „The Path", „Sunset". 

Dom Kantora w Hucisku został wybudowany w 1982 r. Kantor powierzył żonie Marii zadanie utworzenia, po jego śmierci, muzeum ich malarstwa w tym miejscu. Drewniana willa w stylu zakopiańskim stoi na kamiennej podmurówce przypominającej średniowieczną konstrukcję warowną. Z zewnątrz budowlę wyróżnia biała, półokrągła wieża oraz wysoki komin. Obok domu stoi 14-metrowe betonowe krzesło, które jest realizacją jednego z projektów „pomników niemożliwych” Kantora.

źródło: PAP

FJ

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie