0 obserwujących
14 notek
16k odsłon
773 odsłony

IGNORANCJA WŁADZY - PROTESTUJEMY DALEJ

Wykop Skomentuj3

W dniu wczorajszym otrzymaliśmy "odpowiedź" Ministra Edukacji Narodowej, Krystyny Szumilas, z rąk kuratora oświaty. Oświadczenie nie odnosi się do żadnego z naszych postulatów. Podtrzymuje ono fałszywe mity i świadczy o ignorancji władzy.

Nim odniesiemy się do oświadczenia, chcemy podkreślić, że tylko od dnia wczorajszego poparły nas dyrekcje i nauczyciele z placówek krakowskich, m.in.: VIII LO im. S. Wyspiańskiego, V LO im. A. Witkowskiego, Szkoły Podstawowej nr 101, Przedszkola Samorządowego nr 165, Samorządowego Przedszkola nr 43, nauczyciele z Młodzieżowego Domu Kultury im. K. I. Gałczyńskiego, Młodzieżowego Domu Kultury "Dom Harcerza", a także członkowie Niezależnego Zrzeszenia Studentów UJ. Dzisiaj poparła nas jednomyślnie Rada Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

We wszystkich listach dominuje troska o stan polskiego szkolnictwa i zaniepokojenie o przyszłe pokolenia. "Okrojenie programów szkolnych z tych przedmiotów prowadzi do nieodwracalnego zubożenia kulturowego, językowego i etycznego następnych pokoleń" - podkreślają solidaryzujący się z protestem.

Mimo to, pani Minister Krystyna Szumilas, udaje, że my strajkujący, wraz z popierającymi nas nauczycielami, nie znamy planowanych w rozporządzeniu zmian. W dodatku przedstawiciele władzy podtrzymują mit na temat szerokich konsultacji z ekspertami: "Dokumenty te zostały przygotowane przez ekspertów, naukowców i nauczycieli na podstawie doświadczeń i wniosków wynikających z badań i dotychczasowej praktyki, poddane były także szerokim konsultacjom spolecznym". Podkreślamy, że nic takiego nie miało miejsca i domagamy się w dalszym ciągu konsultacji społecznych.

Bogusław Dąbrowa Kostka

Leszek Jaranowski

Adam Kalita

Marian Stach

Grzegorz Surdy

Stowarzyszenie Studenci dla RP / Sebastian Kęciek, Paweł Kurtyka /

Wykop Skomentuj3
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale