obserwator24 obserwator24
620
BLOG

Tak się nie godzi, Panie Prezydencie...

obserwator24 obserwator24 Polityka Obserwuj notkę 31

Nie ukrywam że głosowałem na Bronisława Komorowskiego w wyborach prezydenckich, nie dlatego że jestem jakimś szczególnym fanem tego pana, ale spośród dostępnych kandydatów był jednak dla mnie wyborem optymalnym. Dotychczas tego wyboru nie żałowałem.

Niemniej nie rozumiem decyzji o zaproszeniu generała Jaruzelskiego na posiedzenie RBN i jestem oburzony takim postępowaniem.

Argument o tym, że zaproszono wszystkich prezydentów jest może ważny z punktu widzenia formalnego, niemniej nie o formalizm tu chodzi. Jaruzelski to postać tragiczna, trudno będzie kiedykolwiek jednoznacznie ocenić jego postępowanie, ale nie da się zaprzeczyć że jest splamiony kierowaniem realsocjalistycznym reżimem w Polsce, służalczością wobec Rosji oraz stworzeniem wojskowej junty, któa de facto przeprowadziła w 1981 roku zamach stanu. Pośrednio ma też na rękach krew.

Czy ktoś może sobie wyobrazić, aby w Chile w czasach kiedy kraj ten odzyskał demokrację i popszanowanie praw człowieka, do podobnego wysoko postawionego organu państwowego zaproszono Pinocheta? Albo w zjednoczonych Niemczech Ericha Honeckera?


Panie Prezydencie, są granice które nie powinny być przekraczane. Tak się nie godzi.

Serdecznie zapraszam do komentowania mojego bloga wszystkie osoby, które posiadły dar kulturalnego wypowiadania się w sposób merytoryczny - zapraszam bez względu na poglądy, choćby były skrajnie różne od moich (a nawet tym bardziej zapraszam - będzie ciekawiej). Proszę natomiast o omijanie mojego bloga szerokim łukiem osoby, których komentarze sprowadzają się do wyzwisk, obelg, insynuacji albo ataków personalnych na kogokolwiek.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka