piko piko
2449
BLOG

Sto pierwszy powód na nieistnienie beczki

piko piko Polityka Obserwuj notkę 72

Na temat beczki wykonanej przez 101 w Smoleńsku przy pomocy Pancernej Brzozy (albo wybuchu w skrzydle) pisało wielu, obliczenia mądre robili, wzorami i literaturą się podpierając.

Że tej beczki nie było to wynika ze stu powodów o których nie tylko ja pisałem, ale podam sto pierwszy posługując się prostym wzorem na prędkość. Zna go w zasadzie każdy kto skończył podstawówkę:

V=s/t

gdzie :

V - prędkość w metrach na sekundę
s - droga w metrach
t - czas w sekundach

Dla ułatwienia polecam otworzyć ten link mswia.datacenter-poland.pl/ZalacznikiDoRaportuKoncowego.pdf gdzie zamieszczono kolorowy obrazek z profilem podejścia.

Policzmy szybkość wznoszenia na odcinku Brzoza Przy Bliższej Radiolatarni (BPBRL) – Pancerna Brzoza (PB).
Mamy nastepujące dane:
- BPBRL cięta na wysokości              10,0 m
- PB cięta na wysokości                       5,1 m
- grunt na tym odcinku wznosił się o 11,0 m = 250 m - 239 m            Zał. 4 s.280
- czas przelotu                                        3,3 s = 6:41:02,8 - 6:40:59,5    Zał. 1.1 do RK

Nabór wysokości  6.1 m = (5.1+11) – 10

Prędkość wznoszenia 1,8 m/s = 6,1m / 3,3s

 Z danych zawartych w QAR wynika, że obroty silników przy zderzeniu z PB miały 68% i dopiero w 2 sekundy (ok. 150m) od jej minięcia osiągnęły wartość 84% określaną, jako nominalną. Po kolejnych 150 m 101 przyglebiła. Obroty silników nie zdążyły osiągnąć wartości startowej.

Jest zatem pytanie:
jak samolot lecący z prędkością ok. 269 km/godz. z prędkością wznoszenia 1,8 m/s po uderzeniu w przeszkodę i tracąc część skrzydła, czyli siły nośnej, przy silnikach pracujących na 68% może się wznieść?

 Pytanie oczywiście jest retoryczne. Odpowiedź jest prosta i jedyna – nie może.

Kto inaczej twierdzi ten jełop.

piko
O mnie piko

Jaki jestem? Normalny - tak sądzę.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (72)

Inne tematy w dziale Polityka