POLFIC POLFIC
175
BLOG

Wrocławska "Łączka"

POLFIC POLFIC Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

imageWitam,

Ja nie wiedziałem. I osoby, z którymi rozmawiałem też nie wiedziały....

We Wrocławiu jest tamtejsza "Łączka", czyli Cmentarz Osobowicki.  Podobnie jak w Warszawie prace ekshumacyjne prowadził pan prof. Krzysztof Szwagrzyk. Jednak wiedza na ten temat nie przebiła się szeroko do społeczeństwa.

Może tą notką jakoś się przyczynię do rozpowszechnienia tej wiedzy. Poniżej kilka zdjęć z tegorocznych obchodów we Wrocławiu z okazji Dnia Żołnierzy Wyklętych.

Taka przy okazji dygresja: Kiedyś rozmawiałem z zaprzyjaźnionym lemingiem. Stwierdziła, że w Polsce nie ma autorytetów. Ja na to, że są, tylko nikt o nich nie wie. Jako przykład dałem właśnie prof. Szwagrzyka. I pytanie, dlaczego u nas autorytetów się nie promuje i nie wykorzystuje?

Pozdrawiam

Tu więcej: https://ipn.gov.pl/pl/dla-mediow/komunikaty/11169,Ostatni-etap-prac-ekshumacyjnych-na-Cmentarzu-Osobowickim-we-Wroclawiu-Wroclaw-2.html

image

image

image

image

image

POLFIC
O mnie POLFIC

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura