Animela Animela
4359
BLOG

Koniec mitu globalnego ocieplenia? ...

Animela Animela Klimat Obserwuj temat Obserwuj notkę 228

Tegoroczny luty okazał się najzimniejszy od roku 1197. Co do marca, to jeszcze nie ma oficjalnego stanowiska, ale idę o każdy zakład, że też będzie rekordowo zimny - ostatecznie praktycznie cały miesiąc były mrozy. A w ogóle, to długą zimę mieliśmy w tym roku: zaczęła się na początku stycznia (ptaki to wyczuły i odleciały na południe) i trwała aż do początku kwietnia.

Mam nadzieję, że po długiej zimie (choć praktycznie bezśnieżnej) lato będzie też chłodniejsze, bez temperatur powyżej 30 stopni ...

A moi rodzice mieli dokładnie odwrotne marzenia. Przez całe dzieciństwo pamiętam narzekania na to, jakie mamy zimne i deszczowe lato. Bo moi rodzice mieli w pamięci swoje dzieciństwo i czasy nastoletnie, gdy ... panowały straszliwe upały!! Chłodne, deszczowe lato - to było dla rodziców coś anormalnego, złowrogiego. Uważali, że zmienia się klimat - może nadchodzi nowa epoka lodowcowa? ...

Gdy ja byłam dzieckiem i młodą osobą, termometr latem wskazywał jakieś 26-28 stopni. Byłam już zupełnie dorosła, gdy słupek rtęci dosięgnął 30. stopni - jakaż to była sensacja!! Dorośli poczuli przypływ nadziei, że pogoda się unormuje i będzie tak, jak w czasach ich młodości :) Zwłaszcza, że tegoroczna zima była rekordowa i w Rosji, i w USA.

Oczywiście, jedna zima jeszcze o niczym nie świadczy, natomiast DZIŚ globciki muszą sobie dać na wstrzymanie ... a to samo w sobie już jest przyjemne!!

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości