Animela Animela
1276
BLOG

Sędziowie

Animela Animela Sądownictwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Dziś jest wielki dzień: dzień, w którym sędziowie (w liczbie 38) zostali upokorzeni przez ... sędzię. Pozew prawie 40 sędziów przeciwko Tomaszowi Sakiewiczowi o sprostowanie wypowiedzi premiera Morawieckiego został oddalony. Okazuje się, że 38 sędziów Sądu Okręgowego w Krakowie - podkreślam wężykiem, bo ważne: Sądu Okręgowego, czyli wyższej instancji - nie jest w stanie nawet prawidłowo wytypować osoby, którą powinni pozwać. A ja, nie chwalęcy się, zrobiłam to kilka dni temu, choć nie jestem sędzią sądu okręgowego ...

Czy można sobie wyobrazić większą kompromitację, niż ta sytuacja? Oto sędzia sądu rejonowego, Agnieszka Derejczyk, patrząc (przynajmniej symbolicznie) na 38 sędziów sądu wyższej instancji powiedziała, że ta prawie czterdziestka lepiej od niej opłacanych jeźdźców Temidy nie zna prawa. Do tego się ten wyrok sprowadza. Odważna sędzia, nieprawdaż. Kasta jest mściwa. Niemniej - dla każdego prawnika wyrok był oczywisty (no - poza 38 sędziami Sądu Okręgowego. Sądu, wężykiem, OKRĘGOWEGO!!!). Jeśli sędziowie poczuli się obrażeni wypowiedzią premiera Morawieckiego, to powinni go pozwać - w poprzedniej notce podałam podstawę prawną i nawet nie żądam od sędziów honorarium za poradę prawną: choć, tak naprawdę, jeśli teraz pozwą pana Mateusza, to są mi to winni.

Oczywiście, nie jest wykluczone (przynajmniej teoretycznie), że ta prawie czterdziestka sędziów sądu okręgowego zechce się odwołać. Tak - teoretycznie mają taką możliwość. Jestem jednak gotowa już dziś się założyć, że tego nie zrobią. Może i są głupcami, ale raczej ducha kamikaze, boskiego wiatru, trudno się w nich dopatrywać :)

I teraz bardzo Państwa proszę o uwagę: przecież to są sędziowie Sądu Okręgowego w Krakowie. Zapewne już w poniedziałek któryś z nich albo i kilku będzie mieć możliwość wydania wyroku w sprawie odwoławczej od wyroku sądu rejonowego.

No przecież to są rzewne jaja ...  Abderyci mają decydować o losach ludzkich? ...

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo