Oblężenie sklepów budowlanych. Polacy remontują i stawiają domy na potęgę

Mimo inflacji i rosnących cen materiałów budowlanych, Polacy uwielbiają remontować.
Mimo inflacji i rosnących cen materiałów budowlanych, Polacy uwielbiają remontować.
Ciepła aura zachęca do inwestycji i prac ogrodowych. W efekcie, Castorama zwiększyła sprzedaż aż o 55 proc. - mimo rosnących cen materiałów budowlanych na rynku.

Grupa Kingfisher może być dumna ze sprzedaży w Polsce, gdzie mimo inflacji kwartalna sprzedaż (stan do 30 kwietnia br.) wzrosła o 50,5 proc., zaś przy stałych kursach – o 59 proc. - czytamy w "Rzeczpospolitej". Jest znacznie lepiej, niż w okresie sprzed pandemii, bowiem odnotowano dwucyfrowy wzrost na poziomie 13 proc. Co ciekawe, to najlepsze wyniki firmy w Europie.  

Zobacz: Szokujące odkrycie na lotnisku w Nigerii. Ciało mężczyzny wprasowane w asfalt

Tylko w Polsce odnotowali wzrost 

Ogółem, sprzedaż w ramach Kingfisher spadła o 5,8 proc. w ujęciu rocznym. Niższe wyniki niż przed rokiem osiągnięto w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii czy Rumunii. Na tym tle Polska jest ewenementem. 

- Nadal skutecznie zarządzamy presją związaną z inflacją i łańcuchem dostaw. W rezultacie dostępność naszych produktów jest obecnie bardzo zbliżona do „normalnych” poziomów we wszystkich sieciach - oświadczył prezes Kingfisher Thierry Garnier.

– Patrząc w przyszłość, ponawiamy nasze zapowiedzi dotyczące zysków na 22/23 roku obrotowego. Koncentrujemy się na realizacji naszych celów strategicznych i inicjatyw rozwojowych, w tym rozwoju naszego biznesu e-commerce, ekspansji Screwfix w Wielkiej Brytanii i Francji, nowych otwarć sklepów w Polsce - wyliczał.  

Czytaj: Przerzuciła się z samochodu na bryczkę. Wszystko ze względu na ceny benzyny

Późna wiosna i lato to najlepszy moment 

Z sondażu na zlecenie Payback wynika, że ciepłe miesiące to czas, gdy respondenci odczuwają potrzebę dokonania remontu. Blisko 50 proc. pytanych jako odpowiedni moment na prace remontowe wskazało czerwiec, a po 40 proc. maj lub lipiec. Nie dziwi też oblężenie dużych sklepów przez Polaków - bo te wybierają najczęściej konsumenci (72 proc.), gdy planują odświeżenie mieszkania lub budowę domu. 

W mniejszych sklepach kupuje 13 proc. respondentów, za pośrednictwem Internetu tylko 7 proc., a do salonów sprzedaży konkretnych produktów wchodzi 4 proc. pytanych. 

Nie przegap: Dziwny zbieg okoliczności? Liczne przypadki śmierci menedżerów Gazpromu


GW


Lubię to! Skomentuj21 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka