0 obserwujących
5 notek
528 odsłon
204 odsłony

Oleje silnikowe i środki smarne na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018

fot. M.Runowski: Stoisko BP Europa SE na XXIV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2017, Warszawskie Centrum Wystawiennicze EXPO XXI
fot. M.Runowski: Stoisko BP Europa SE na XXIV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2017, Warszawskie Centrum Wystawiennicze EXPO XXI
Wykop Skomentuj

Dla prawidłowej pracy jednostek napędowych i żywotności urządzeń oleje i środki smarne mają rolę nie do przecenienia. Polska branża transportowa i rolnictwo, ze względu na swą ekspansywność, są tu na celowniku światowych gigantów.

W czasach PRL-u zachodnie marki pełniły rolę fetyszu. Kpił z tego Stanisław Bareja w „Zmiennikach”, np. gdy ekipa telewizyjna nagradza taksówkarza naklejką z logo pewnego francuskiego oleju silnikowego. Nieważne, co pracowało w silniku żółtego fiacika MPT 1313, lecz to, co grany przez Mieczysława Hryniewicza Jacek Żytkiewicz przyklei na szybie.

Dziś produkty PKN Orlen i Grupy Lotos skutecznie konkurują także w tej dziedzinie. Nie tylko lokalnie, lecz i poza granicami Polski. Krajowy rynek olejów silnikowych, hydraulicznych, płynów eksploatacyjnych jest jednak łakomym kąskiem dla światowych gigantów, jak ExxonMobil (który od 2010 r. organizuje Mobil Delvac Strong - turniej najsilniejszych kierowców TIR podczas targów Poznań Motor Show Truck), Texaco, Fusch, Klüber – wszystkie od lat mają u nas przedstawicielstwa. Są marki powiązane z koncernami, jak hiszpański Repsol, francuski Total. Są azjatyckie, jak JX Nippon Oil czy malezyjski Petronas. Powiązane z producentami sprzętów użytkowych, jak niemiecka Liqui Moly z Würth Group. Wciąż jednak pojawiają się nowi gracze, jak BIZOL – marka firmy założonej w 1998 r. w Niemczech przez Borisa Tatievskiego, czy ostatnio węgierski MOL. Jak informuje Slovnaft Polska wkrótce oleje i smary tej marki, 900 produktów dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych, a także produkty dla wszystkich segmentów przemysłowych, m.in. ciecze obróbcze, oleje do zastosowań w przemyśle spożywczym i specjalistyczne smary – będą w Polsce.

Istotną rolę w promocji marki ma dziś ekologia. W grudniu 2017 r. trzech polskich dealerów – Auto Plaza: dealer Forda; Ignaszak, dealer Volkswagena, Audi i Skody; oraz Grupa Lellek, która prowadzi salony i serwisy: Porsche, Audi, Volkswagen, Seat i Skoda – dołączyło do programu neutralizacji emisji CO2, prowadzonego przez Castrol i BP Target Neutral. W jego ramach będą obliczać swój ślad węglowy i zobowiązują się do ograniczenia swojego wpływu na środowisko. Jako że Castrol to marka BP, a BP Europa SE Oddział w Polsce jest Partnerem Strategicznym jubileuszowych, XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, wszyscy właściciele warsztatów i dealerstw będą mogli porozmawiać na ten temat z przedstawicielami koncernu 9-11 maja br. w Warszawskim Centrum Wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego. Tu warto też dodać, że ONICO OIL SA, spółka z Grupy Kapitałowej ONICO SA, jednego z największych w Polsce importerów oleju napędowego i autogazu, innego z wystawców naszych Targów, została wybrana przez BP Europa SE na głównego ambasadora olejów przemysłowych Castrol na Polskę. Na tym stoisku będzie można porozmawiać także o korzystnych ofertach dostaw paliw.

Dobór środka smarnego dla urządzenia czy mechanizmu jest bardzo ważny w nowoczesnych, precyzyjnych konstrukcjach urządzeń rolniczych. Aby zminimalizować ryzyko przestoju spowodowanego awarią, nie można zapominać o olejach i smarach, których rodzaj oraz jakość mogą być kluczowe dla sprawności maszyny – podkreśla Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska, kolejnego z wystawców naszych Targów. Najbardziej znane marki tego koncernu to Helix – dla aut osobowych zasilanych różnymi rodzajami paliwa; i Rimula – przeznaczony dla silników o dużej mocy i samochodów ciężarowych. Z myślą o firmach flotowych zostały opracowane też oleje przekładniowe Spirax i smary Gadus. Odwiedzającym nasze Targi warto jednak przypomnieć, że od kilkudziesięciu lat Shell Lubricants ściśle współpracuje z klientami z branży rolniczej, aby pomóc im zidentyfikować możliwości zmniejszenia kosztów utrzymania ruchu, a także zwiększenia wydajności pojazdów i maszyn. Doświadczenia ekspertów z działu olejowego Shell pokazały, że wybór odpowiednich produktów smarnych w połączeniu z wdrożeniem skutecznych procedur zarządzania nimi pozwalają wydłużyć okresy pomiędzy wymianami oleju silnikowego do 160%, ograniczyć zużycie oleju hydraulicznego o 25% oraz zminimalizować ryzyko kosztownych awarii.

Rolę segmentu lubricants w ofercie podkreśla także Total Polska: - Wymiana oleju to jedna z czynności, którą trzeba okresowo wykonywać w każdym pojeździe. Niezależnie od roku produkcji, marki czy też modelu olej dobieramy, zawsze stosując się ściśle do zaleceń producenta pojazdu. Tu z pomocą przychodzi konfigurator w wersji online – mówi Adam Klimek, mechanik i ekspert Team TOTAL Pro. Z członkami tego zespołu będzie można, jak w ubiegłym roku, porozmawiać na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018.

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Gospodarka