Jadwiga.Magnuszewska Jadwiga.Magnuszewska
89
BLOG

Teoria szczęścia - część 1

Jadwiga.Magnuszewska Jadwiga.Magnuszewska Społeczeństwo Obserwuj notkę 6

Aby pokazać jakość mojej książki, styl proponowanych teorii, zdecydowałam w kilku odcinkach opublikować Teorię szczęścia.

Mam ogromną wrażliwość różnicowania. Potocznie uważamy za szczęście wiele zjawisk, które w mojej teorii są odrębnie zdefiniowane. Co nam daje taka dokładność definiowania? Celne zarządzanie swoim życiem, by realizować szczęście w różnych płaszczyznach.

Wybrałam do publikacji szczęście, gdyż każdy szczęście ma wysoko na swojej liście priorytetów. Chcemy Szczęścia, ale go tak naprawdę nie znamy, więc błądzimy w pogoni za mirażami.

Chcę zachęcić osoby do pomocy w wydaniu mojej książki. Dodam, że ja patrzę "pod podszewkę" zdarzeń. Dotykam prawdy i mam potencjał do jej szczegółowego opisywania.


Historia powstania

Prezentowany rozdział jest opracowaniem i uporządkowaniem moich prywatnych odkryć, które ujmowałam przez 7 lat w refleksjach zwanych błyskami świadomości. Temat wielokrotnie podejmowałam, z różnych perspektyw, na różnym poziomie rozwoju mojego umysłu. Teraz przyszedł czas, aby z tej cząstkowej wiedzy zbudować teorię szczęścia. Nie będzie to temat wyczerpany. Rozwój umysłu pozwala nam inspirować się na coraz wyższym poziomie. Nie jest możliwe stworzenie teorii na życzenie. Nasz umysł dojrzewa stopniowo, przekształca znaczenia wraz ze wzrostem doświadczenia. Naukowcy sięgają do prac innych naukowców, które w formie cytatów uwzględniają w swojej pracy. Ja sięgam tylko do moich prac, nie cytuję, bo z korzyścią dla teorii będzie jej dojrzałe przekształcenie.

Temat ważny, bo wielu ludzi szczęście uważa za priorytet. Szeroko pojęte szczęście jest główną motywacją do podejmowania wysiłku. Wysiłek skutkuje osiągnięciami, które są źródłem zadowolenia.

Założenia

    1. Jesteśmy istotami emocjonalnymi.

    2. Emocjonalne sytuacje najczęściej wzbudzają nasze emocje.

    3. Argumenty poznawcze wpływają na emocje.

    4. Nasza ocena sytuacji wpływa na emocje.

Definicje

Okazja - to sytuacja, która wykorzystana, przynosi nieoczekiwane korzyści.

Fart losu - to losowa wygrana w różnych dziedzinach, na którą nie zapracowaliśmy.

Zadowolenie - to występujący lokalnie dobry nastrój, mający konkretny powód.

Spełnienie - to stan, którego źródłem jest realizacja pragnień.

Powodzenie - to popularność, ale również fala sukcesów niosąca popularność.

Sukces - to osiągnięcie celu.

Celebracja sukcesu - to potwierdzenie osiągniętego sukcesu.

Sielanka - to chwilowy stan, w którym ludzie z pieniędzmi, bez zobowiązań mogą oddawać się słodkiemu nieróbstwu.

Euforia zwycięstwa – chwilowe, ekstremalne poczucie szczęścia, które szybko opada wraz z oswojeniem się z sytuacją.

Jakość życia – to poziom zaspokojenia potrzeb.

Szczęście - to wspierające nasze cele warunki środowiska.

Poczucie szczęścia - to chwilowo trwały, pozytywny stan psychofizyczny, dobrostan, zależny od naszej oceny sytuacji, w której żyjemy oraz od tego, na co kierujemy swoją uwagę.



Określam siebie jako archeologa struktur i poszukiwacza znaczeń. Wydałam trzy książki: Panstrukturalną Teorię Wszystkiego, Holistyczny Umysł. Studium przypadku oraz Błyski świadomości. Można zamówić je u mnie. Zapraszam na moją stronę: pstheory.org. Wszelkie teksty na moim blogu i w moich książkach są moimi prywatnymi spostrzeżeniami na temat życia, nikogo nie cytuję. Pracuję obecnie nad dwiema książkami. Pierwsza jest dla wszystkich, kompendium mądrości, zawierająca tematy dotyczące najważniejszych zagadnień w życiu, takie które wnoszą największą zmianę na lepsze. Najskuteczniejsza  praca z tą książką to wybór tematu, aktualnie poruszającego umysł czytelnika i czytanie codziennie po kilka akapitów. Zatrzymywanie się nad tymi, które pobudzają umysł. Pozwolenie sobie na własne refleksje wzbudzone przez czytane treści. Książka na lata, książka do kawy, w podróży, do tramwaju. Druga książka jest dla naukowców i wolnych badaczy. Zawiera zbiór narzędzi, które wspierają umysł w dokonywaniu odkryć. To podsumowanie warsztatu mojej prawie 20-letniej pracy.  Zapraszam do kontaktu bezpośredniego: panstructuraltheory@gmail.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo