Logo Twittera
Logo Twittera
Redakcja Salon24.pl Redakcja Salon24.pl
1096
BLOG

Najpopularniejsi na Twitterze. Raport

Redakcja Salon24.pl Redakcja Salon24.pl Polityka Obserwuj notkę 1

Najpopularniejsze profile na Twitterze należą do mediów, polityków i dziennikarzy – tak wynika z raportu Interactive Research Center, który prezentuje serwis WirtualneMedia.pl.

We wrześniu br. liderem wśród kanałów na Twitterze z największą liczbą obserwujących je osób był profil @tvn24. Dzięki 138 162 obserwujących osób stacja zostawiła daleko w tyle konkurencję. Świadczy o tym chociażby drugie miejsce Gazety Wyborczej (@gazeta_wyborcza), której profil obserwuje zaledwie 64 609 osób. Wysoko w rankingu znalazł się również Minister Spraw Zagranicznych Radosław Sikorski (@sikorskiradek), którego tweety interesują 62 692 osób oraz Doda (@DodaPoland), której profil obserwuje 58 151 osób.

Z badania wynika, że na Twitterze popularne są nie tylko profile mediów, ale również poszczególnych dziennikarzy. We wrześniu największą liczbą obserwujących osób mógł pochwalić się dziennikarz RMF FM i TVN24 Konrad Piasecki (@KonradPiasecki). Jego tweety obserwuje 16 853 osób. Na drugim miejscu znalazł się Igor Janke (@IgorJanke), publicysta "Uważam Rze" i szef Salon24.pl, którego profil obserwuje 12 341 osób. Trzecią pozycję w zestawieniu utrzymał Michał Karnowski (@michalkarnowski) z 11 996 obserwującymi.

Do najpopularniejszych polskich blogerów na Twitterze należą natomiast: Karol Paciorek z Lekkostronniczy.tv (10 239 obserwujących), Tomasz Machała z NaTema.pl (8 843 obserwujących ) oraz Eryk Mistewicz z liczbą 7 167 obserwujących.

Z raportu Interactive Research Center wynika również, że statystyczna osoba obserwująca profil mediowy w Polsce na Twitterze ma średnio 57 swoich obserwujących i publikuje ok. 84 tweetów. Jeśli natomiast chodzi o aktywność, to najmniej aktywni są fani telewizji, posiadający średnio 46 obserwujących i publikujący ok. 64 tweetów, zaś najbardziej aktywni – fani portali internetowych, ze średnio 70 obserwującymi i ok. 102 tweetami. 

Raport Interactive Research Center został zrealizowany w okresie 1-30 września 2012 r. przy wykorzystaniu wewnętrznego systemu do monitoringu mediów społecznościowych. Partnerem raportu jest Edelman Digital Polska.

Cały raport na WirtualneMedia.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka