183 obserwujących
639 notek
1018k odsłon
111 odsłon

Klich ofiarą mediów, czy media ofiarą Klicha

Wykop Skomentuj9

 

Pamiętam pierwsze stonowane wypowiedzi polskiego eksperta, szefa Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Edmunda Klicha. Podobał mi się.
Wydawał się być służbistą, odpowiednim człowiekiem do pełnienia tak ważnej funkcji.
Potem był incydent z prokuraturami i słynna nocna rozmowa z Donaldem Tuskiem.
Czy pamięta ktoś jeszcze, jak Tusk mówił o swojej długiej nocnej rozmowie z Edwardem Klichem ?
 
29 kwietnia
Premier ogłosił również, ze przyjął rezygnacje Edmunda Klicha, a w jego miejsce nowym szefem Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych został minister spraw wewnętrznych i administracji Jerzy Miller.
 
Edmund Klich pozostał jednocześnie na funkcji akredytowanego przy rosyjskiej komisji badającej przyczyny tragedii. Jako akredytowany uczestniczy we wszystkich postępowaniach podejmowanych przez stronę rosyjska i ma prawo dostępu do wszelkich czynności i materiałów, które w tej sprawie badają Rosjanie.
 
29 kwietnia
 
Według premiera, z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, ze przyczyna katastrofy samolotu nie była ani awaria maszyny, ani eksplozja na pokładzie.
 
15 maja
Edmund Klich: wiemy jaki był przebieg katastrofy Tu-154
 
15 maja -  Edmund Klich: Kończymy zbieranie danych
Polski psycholog ma wspólnie ze specjalistami z komitetu międzynarodowego oceniać "stan stresu i działanie załogi, jeśli chodzi o wpływ ewentualnie stanu psychofizycznego, a szczególnie psychicznego, na działanie.
 
21 maja Gazeta Wyborcza
Edmund Klich: Ktoś wszedł do kabiny Tu 154 na minutę przed katastrofą


Czy była to presja ma załogę? - To nie jest bezpośrednia presja, że musicie wylądować (...). Ale jeśli jest głos na minutę przed i osoba jest, to znaczy świadomość obecności tej osoby, już jest jakąś formą tego, że jednak jest ważna sprawa i należy się starać wylądować. Ja bym tak odebrał, gdybym pilotował ten samolot - powiedział.
 
21 maja
Edmund Klich, szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych nie wyklucza, że piloci prezydenckiego samolotu Tu-154, który rozbił się pod Smoleńskiem, mogli działać pod presją.
 
24 maja
Edmund Klich: Katastrofa smoleńska skutkiem wieloletnich zaniedbań w szkoleniu

26 maja
Klich: Winni piloci!
To załoga Tu-154 popełniła błędy, które doprowadziły do tragedii - twierdzi Edmund Klich w rozmowie z Rzeczpospolitą

26 maja
Co generał Błasik robił w kokpicie Tu-154?
Edmund Klich w TVN  - "Nie wiem, czy to była jego inicjatywa. Można przypuszczać, że został nawet wysłany, ale to są moje domysły" (za "Polska The Times")
 
26 maja Dziennik
Edmund Klich nie ma wątpliwości
Edmund Klich - "Piloci zlekceważyli wszystkie ostrzeżenia wysyłane przez automatykę samolotu i podjęli nadmierne ryzyko. Dlaczego? Tak są wyszkoleni”
 
26 maja - Rosyjskie media spekulują
"Moskowskij Komsomolec" interpretuje wypowiedź Klicha jako "pośrednie potwierdzenie, że załoga polskiego samolotu, który rozbił się pod Smoleńskiem, znajdowała się pod psychologiczną presją, co mogło stać się przyczyną katastrofy".
 
26 maja 
Wg Klicha wiedzieli, że są bardzo nisko
Zdaniem Klicha błąd był związany z brakiem szkoleń postępowania w sytuacjach awaryjnych na symulatorze.  (za PAP)
 
27 maja 
Piloci prezydenckiego Tu-154M podchodząc do lądowania, zeszli na krytyczną wysokość 20 m - ujawnił Edmund Klich, akredytowany przy rosyjskiej komisji badającej przyczyny katastrofy. To zbyt nisko, by w panujących w Smoleńsku warunkach wylądować z powodzeniem.  
 
27 maja
Mecenas Kaczyńskich: Edmund Klich mija się z prawdą
 
27 maja - Polska The Times
Edmund Klich nigdy nie mówi więcej, niż może powiedzieć
 
1 czerwca – Nowy Dziennik
Edmund Klich: Katastrofa tupolewa to wina polskiego lotnictwa
Wykop Skomentuj9
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale