rosemann rosemann
2765
BLOG

Pytanie do Grzegorza Schetyny po konwencji

rosemann rosemann PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 55

Szanowny Panie Przewodniczący.

Już na wstępie, by uniknąć jakichś nieporozumień, zaznaczę, że konwencji kierowanej przez Pana partii nie śledziłem. W oparciu bowiem o wcześniejsze doświadczenia oparte na 8 latach dwóch waszych kadencji wyszedłem z założenia, że prochu to Wy raczej nie wymyślicie. Uznałem, że fajniej i produktywniej będzie posiedzieć sobie bez ruchu, patrząc w sufit i posłuchać na ten przykład jazzu. Jak słuchał Pan kiedyś jazzu to zgodzi się Pan, że to fajne jest.

Potem jednak tacy różni zaczęli zewsząd mówić, że owszem, jednak coś tam wymyśliliście. A mówiąc ściślej nawymyślaliście niemało. Dla spokoju sumienia, by potem gafy jakiej nie popełnić sugerując, że nie wymyśliliście, zerknąłem więc, to i owo przeczytałem, tego i owego posłuchałem.

I powiem, że proch to jednak nie jest. Sądząc z efektów działania jest to nieco inny proszek. A w zasadzie zupełnie inny. Jednak przyznam, że o całkiem niezłej mocy.

Ale pomińmy kwestie techniczne, nazwijmy je okołokonwencyjnymi, i skupmy się na tak zwanym „mięsie” czyli na treści tego, coście wymyślili.

Pierwszy wniosek jest taki, szanowny Panie Przewodniczący, że broniąc konstytucji moglibyście ją czasem oderwać od piersi i zajrzeć co ona tam ma w środku. Jakbyście to zrobili, wiedzielibyście, że nawet jak wam się w najbliższych wyborach uda wygrać w 100% okręgów i obsadzić 100% miejsc, nie zrealizujecie ze swych ogłoszonych dzisiaj obietnic nic. Kompletnie nic. Ale o tym poczyta Pan sobie do poduszki.

Przyznam, że nieco wstyd mi takie rzeczy tłumaczyć Panu, w końcu staremu wydze, który nie tylko na krajowej ale i na światowej polityce zęby zjadł. Ale co tam… jak mogę pomóc to czemu by nie?

Mnie natomiast interesuje jedna zapowiedź i jedna konkretna sprawa. Na opublikowanej jako komentarz do dzisiejszej konwencji infografice zawierającej nota bene Pańskie szlachetne oblicze, Platforma Obywatelska zapowiada: PROPONUJEMY WIELKI PROJEKT „TWOJA POLSKA”. MAJĄTEK PAŃSTWOWY PRZENIESIEMY NA KONTA EMERYTALNE OBYWATELI”.*

I tu mam bardzo konkretne pytanie a właściwie ni to prośbę ni to wniosek.

Czy moglibyście, Panie Przewodniczący Grzegorzu Schetyno, już teraz podać listę nazwisk owych obywateli, na których konta emerytalne zamierzacie przenieść majątek Państwa? I czy dałoby się przy tym podać gdzie ci konkretni obywatele maja swoje „konta emerytalne”? Państwu bez wątpienia takie informacje byłyby niezwykle pomocne.

Moje pytanie wynika z tej przykrej okoliczności, że po tragicznym zejściu Doktora Jana i po niesławnym upadku obywatela i obywatelki P z pięknego miasta Gdańska trudno tak od razu i bez podpowiedzi autora (czyli Was) zgadnąć, kogo konkretnie macie tym razem na myśli


* https://twitter.com/KwitRobert/status/921714806163496960


rosemann
O mnie rosemann

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka