- Przyznam, że jestem pod wrażeniem, że ZUS poszedł w ślady wielkich koncernów biznesowych i jako pierwsza rządowa agenda zbada jakość swoich usług wśród klientów – powiedział podczas konferencji prasowej inicjującej badania Krzysztof Kruszewski, prezes Millward Brown SMG/KRC.
Badanie satysfakcji klientów wpisuje się w realizowaną przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Strategię na lata 2010-2012. Celem nadrzędnym Strategii jest bowiem zwiększenie satysfakcji klientów ZUS. Realizacji tego celu ma zaś służyć m.in. zmiana modelu zarządzania instytucją. Zakład przechodzi w tej materii na standardy realizowane w biznesie, czyli planowanie strategiczne i zarządzanie procesowe. Systematycznie poszerzana jest również elektronizacja kontaktów z klientami oraz co równie istotne wyraźnie wydzielone zostają Front i Back Office. Realizacja Strategii ma doprowadzić do przekształcenia ZUS w instytucję publiczną nowej generacji. – Stajemy się instytucją przyjazną dla klientów, reagującą na wszelkie zmiany zachodzące w otoczeniu społecznym – podsumował realizację Strategii Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS.
Badania satysfakcji klientów ZUS będą prowadzone przez trzy lata do grudnia 2013 r. Millward Brown SMG/KRC przeprowadzi je przy pomocy trzech meto: wywiadu telefonicznego, wywiadu bezpośredniego i badania fokusowego. W ich ramach przebadanych zostanie ponad 83 tys. osób z podziałem na trzy kluczowe grupy klientów, tj. przedsiębiorców, ubezpieczonych i świadczeniobiorców. Pierwszy etap badań firma Millward Brown SMG/KRC zakończy w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Badanie satysfakcji klientów, podobnie jak realizacja Strategii na lata 2010-2012 opiera się na środkach z unijnych programów operacyjnych Kapitał Ludzki i Innowacyjna Gospodarka.
Inne tematy w dziale Gospodarka