„Są przepisy, które umożliwiają postępowanie wobec takich osób, które zechcą ustawić się ponad prawem, czy poza prawem, łącznie z możliwością wyznaczenia komisarzy – podkreślił szef klubu PiS…” Fot. PAP/Leszek Szymański
„Są przepisy, które umożliwiają postępowanie wobec takich osób, które zechcą ustawić się ponad prawem, czy poza prawem, łącznie z możliwością wyznaczenia komisarzy – podkreślił szef klubu PiS…” Fot. PAP/Leszek Szymański
echo24 echo24
849
BLOG

„Duży i mały”

echo24 echo24 PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

Memento: https://www.youtube.com/watch?v=kSK5sY13Gv8 [ 8'40''  -  9'22''  ]

Portal internetowy Salon24 newsvide: https://www.salon24.pl/newsroom/1032305,ryszard-terlecki-ostro-do-samorzadowcow-deklaracje-bojkotu-wyborow-mam-za-idiotyzm informuje:

Terlecki pytany, co myśli o deklaracjach niektórych samorządowców, którzy zapowiadają, że nie podpiszą zarządzeń wskazujących osoby odpowiedzialne za pracę przy majowych wyborach, odparł, że „samorządy też są częścią władzy państwowej”. – To nie jest tak, że samorząd może sobie działać poza prawem obowiązującym w Polsce. Oczywiste jest, że są odpowiednie przepisy, które umożliwiają postępowanie wobec takich osób, które zechcą ustawić się ponad prawem, czy poza prawem, łącznie z możliwością wyznaczenia komisarzy – podkreślił szef klubu PiS…

Mój komentarz:

Zastanawiałem się, jak skomentować tę wypowiedź marszałka (Sic!) profesora będącą świadectwem, że tandem zaawansowanych matuzalów „Kaczyński – Terlecki” cofnął nas do czasu wczesnej fazy PRL-u, kiedy Józef Cyrankiewicz groził Polakom, że „jeśli ktoś podniesie rękę na władzę ludową, to ta władza mu tę rękę odrąbie”.

Pisałem, kreśliłem, wyrzucałem do kosza zmięte kartki i pisałem od nowa, - ale zawsze czegoś brakowało i coś było nie tak.
Aż przypomniałem sobie pewien wierszyk Juliana Tuwima o „dużym i małym”:

Tańcowały dwa Michały,
Jeden duży, drugi mały.
Jak ten duży zaczął krążyć,
To ten mały nie mógł zdążyć.

Jak ten mały nie mógł zdążyć,
To ten duży przestał krążyć.
A jak duży przestał krążyć,
To ten mały mógł już zdążyć.

A jak mały mógł już zdążyć,
Duży znowu zaczął krążyć.
A jak duży zaczął krążyć,
Mały znowu nie mógł zdążyć.

Mały Michał ledwo dychał,
Duży Michał go popychał,
Aż na ziemię popadały
Tańcujące dwa Michały…

A, jak krytykowałem tego „dużego”, bo, co się odezwał to chlapnął..., - „ortodoksyjni pisowcy” wylewali mi na głowę hektolitry pomyj i fekaliów i szydzili, że: „Terlecki to moja obsesja”.

Mniejszą niż zwykle ilość nienawistnych komentarzy autorstwa "ortodoksyjnych pisowców" zdaje się wskazywać, iż rzeczonym wreszcie coś zaczyna świtać w ich głowach, a także jako wyraz skruchy i gest przeproszenia za to, co o mnie przez kilka ostatnich lat wypisywali.

Życzę im tedy w tym trudnym czasie pogody ducha i dużo zdrowia.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)

Post Scriptum

Komentatorom wyjaśniam, że nadana "dużemu" przez Internautów ksywka „Mr. Butapren” mnie osobiście kojarzy się nie tyle z wąchaniem kleju w epoce dzieci kwiatów, co z łączącą "dużego" z "małym" polimeryczną substancją kleistą, która, jak wskazują wszystkie znaki na Niebie i Ziemi, skutkuje adhezją wiążącą rzeczonych osobników ze sobą nierozerwalnie i na zawsze. Zaś istotę owej wiekuistej więzi moim zdaniem najlepiej tłumaczy mechanizm procesu klejenia polegający na tym, że dwa elementy, które chce się ze sobą trwale połączyć, należy pokryć warstwą lepiszcza, docisnąć do siebie i odczekać aż zaschnie. A przekładając to na język polityki powiem, że "mały" nad wyraz nierozważnie pozwolił "dużemu" do siebie przylgnąć, a ten z natury samoprzylepny jegomość tak się do niego docisnął, że "mały" się już nigdy od "dużego" nie odklei.

Zobacz galerię zdjęć:

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka