echo24 echo24
2202
BLOG

Coś złego wisi w powietrzu (!!!)

echo24 echo24 Polityka Obserwuj notkę 83
Złowróżbna rekonstrukcja rządu

Portal internetowy Salon24, - vide: https://www.salon24.pl/newsroom/1248482,beda-zmiany-w-rzadzie-general-ma-zastapic-niedzielskiego informuje:

Zapowiadana rekonstrukcja rządu przez Jarosława Kaczyńskiego ma nastąpić jesienią. Jak podaje "Super Express", oprócz dymisji związanych z fiaskiem negocjacji z Brukselą ws. KPO, zaskakująca zmiana nastąpi na stanowisku ministra zdrowia. Adama Niedzielskiego zastąpić ma generał i medyk Grzegorz Gielerak…

Mój komentarz:

Urodziłem się pod sam koniec wojny i dobrze pamiętam Polski Październik 1956, Grudzień 1970 oraz 13 grudnia 1981.

I coś mi się widzi, że PiS się przygotowuje do wprowadzenia w Polsce stanu wyjątkowego, jak nie gorzej.

Dlaczego mi to przyszło do głowy?

Bo znów zabrzmiały mi w uszach słynne słowa Władysława Gomułki, cytuję:

                                   „Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy!...”  

Oj! Źle to widzę!!!

Żeby się tylko nie polała polska krew!

Obym się mylił!

Mówicie Państwo, że przesadzam? No, to posłuchajcie, proszę:

Gdyby trzy lata temu ktoś Państwu powiedział, że PiS zrobi to, co zrobił, - to byście  Państwo z pewnością pomyśleli, że jest chory psychicznie.

A jednak PiS to zrobił, - więc nie można niczego wykluczyć.

A teraz coś Państwu opowiem.

W grudniu 1981, jak szedłem na nasz uczelniany strajk ogłoszony w ramach protestu przeciwko stanowi wojennemu, promotor mojego doktoratu śp. profesor Janusz Kotlarczyk mi powiedział:

"Boję się o Pana, bo niewykluczone, że krew się poleje ".

Odpowiedziałem mu wtedy beztrosko:

"Pan profesor to zawsze panikuje! To już nie te czasy, kiedy władza strzelała do ludzi ".

Jak ZOMO spacyfikowało nasz strajk, pobiegłem do gabinetu pana profesora. Siedział przygarbiony i jakiś taki w siebie wpełznięty. Po chwili podniósł na mnie wzrok i ze łzami w oczach powiedział:

"A nie mówiłem. Na Wujku jednak polała się krew! ".

Teraz ja mam tyle lat, co wtedy miał pan profesor, - i dlatego napisałem tę ostrzegawczą notkę, gdyż uznałem, że jest to moim obywatelskim obowiązkiem.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

Najtrafniejszy komentarz

Czytaj:  

@skamander [1 września 2022, 17:18]


echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka