seafarer seafarer
2450
BLOG

Amerykański Kongres - nigdy więcej słów 'on' i 'ona' ...

seafarer seafarer USA Obserwuj temat Obserwuj notkę 87

Nigdy więcej słów ‘on’ i ‘ona’. Tak postanowił amerykański Kongres, a dokładnie jego Izba Reprezentantów pod przewodnictwem Nanci Pelosi, polityczki z Partii Demokratów.

Taką informację otrzymałem na Messengerze (link *). W pierwszej chwili pomyślałem, że osoba, która przysłała mi tę wiadomość żarty sobie stroi a artykuł znajdujący się pod linkiem jest zwykłym fejkiem. Poszperałem więc w sieci sam. I znalazłem inny artykuł (link **), którego tytuł po polsku tłumaczy się następująco: ‘Izba przyjęła pakiet reguł na nową sesję Kongresu’. A w artykule takie oto smaczki. W słownictwie przyszłych regulacji prawnych zabrania się używania słowa ‘chairman’ czyli przewodniczący (mężczyzna) a wprowadza się określenie ‘chair’ czyli przewodniczący w formie bezosobowej.

Ale z zakazem używania słowa 'przewodniczący' w formie osobowej to mały pikuś. Są tam jeszcze lepsze kwiatki. Nowe regulacje zakazują użycia w przepisach prawnych takich słów jak: ojciec, matka, syn, córka, brat, siostra, wujek, ciotka … A w ich miejsce wprowadzają następujące: rodzic, dziecko, rodzeństwo, rodzeństwo rodzica …

Lista słów na genderowym indeksie na tym się nie kończy, ale oszczędzę dalszego wyliczania (jak ktoś chce poczytać, proszę zajrzeć pod link *** ). No i jest tam coś z mojego, blogowego podwórka. Chodzi o pseudonim ‘seafarer’, którego tutaj na tym blogu używam. Otóż nowe przepisy tak regulują kwestię używania tego słowa: GENDER-INCLUSIVE LANGUAGE — 15(1) In clause 1(c)(9) of rule X, strike ‘‘seamen’’ and insert ‘‘seafarers’’

Dla określenia morskiego zawodu, zabrania się używania słowa ‘seamen’, znaczy się określenia ‘marynarze’ używanego w rodzaju męskim (w dosłownym polskim tłumaczeniu ‘morscy mężczyźni’). Natomiast wprowadza się słowo ‘seafarers’, czyli też marynarze, ale już w formie bezosobowej (w polskim, dosłownym tłumaczeniu - ‘przemierzający morze’).

Huurraah! Okazuje się, że mój blog a przynajmniej mój pseudonim jest ‘gender-inclusive’. Czyli zgodny z ideologią gender. Kto wie, może i zaproszenia na parady równości zaczną do mnie przychodzić?

A na serio. Wydawałoby się, że amerykański Kongres, nieważne czy Demokraci, czy też Republikanie, to poważni ludzie. Ale po lekturze przytoczonych artykułów prasowych i przyjętej rezolucji rodzą się poważne wątpliwości.

A już całkiem serio. Jakieś sto lat temu, ludzkość zachłysnęła się komunistyczną anomalią i nic dobrego z tego nie wyszło. Dzisiaj zachłystuje się genderową anomalią. I tak sobie myślę, że też nic dobrego z tego nie będzie.

* https://www.miamiherald.com/news/politics-government/article248264460.html

** https://www.wsj.com/articles/house-passes-rules-package-for-new-session-of-congress-11609797778

*** https://rules.house.gov/sites/democrats.rules.house.gov/files/BILLS-117hresPIH-hres5.pdf

seafarer
O mnie seafarer

Konserwatysta zatwardziały :) W czasach pędzących zmian - zarówno na lepsze jak i na gorsze - tylko konserwatysta potrafi odróżnić jedne od drugich, wybrać te lepsze i być naprawdę nowoczesnym!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka