diemicz
diemicz
Leszek Siemicz Leszek Siemicz
325
BLOG

Rewolucja Rosyjska a Sprawa Polska.

Leszek Siemicz Leszek Siemicz Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 23

Nie spodziewałem się ,ze kiedy nadejdzie dzień 100  Rocznicy Rewolucji Październikowej będzie ona w Polsce niemal kompletnie ignorowana. Nie chodzi mi oczywiście o obchody ,ale o rzetelny opis przyczyn, przebiegu oraz dalekosiężnych i nieprzewidywalnych skutków Rewolucji. Za chwilę sami będziemy jakoś celebrować 100 lat odzyskania Niepodległości Polski ,co było bezpośrednią  choć jedną z wielu konsekwencji Rewolucji.
Jednak swojskie  nieuki górą.! Oni niewiele wiedzą , słabo rozumią co się stało,uwielbiają gdybać , myślą anachronicznie , niczego się od Historii nie nauczyli , dziś są dla Polski niebezpieczni. Ich ulubione słowo :to bolszewicy.
   A przecież to takie proste i łatwe do zapamiętania : Nie doszło by do Odrodzenia Polski w roku 18 bez  I Wojny Światowej i Rewolucji  w Rosji w roku 17.

Nie było by Naczelnika Piłsudskiego bez adwokata  Uljanowa - cokolwiek by o nim mówić 


Wydaje mi się,ze jestem człowiekiem spokojnym , zrównoważonym i rozsądnym. Nie mam tendencji do popadania w skrajności.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura