J. Koźmin
J. Koźmin
Irena Ewa Idzikowska Irena Ewa Idzikowska
90
BLOG

Tak mi, Boże, dopomóż >>> czas na chwilę z poezją,,,

Irena Ewa Idzikowska Irena Ewa Idzikowska Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Nawiązując do historycznej Antologii Odcienie polskiej poezji 1918-2018
...w 100 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę... -
wyjątkowo wyciosanej ławeczki, na której przysiedliśmy Żywi i Zmarli
w wersach unoszących się w niebo, by sławić Mowę Ojczystą
we wszystkich zakątkach Ziemi, w chwili tak szczególnej jaką jest upływ 100 lat
od momentu powrotu na mapy świata Polski po 123 latach zaborów,
z przesłaniem na kolejnych lat sto i więcej, 
zamieszczam wiersz...

JULIUSZ SŁOWACKI
TAK MI, BOŻE, DOPOMÓŻ /fragment/

Drugi raz pokój dany jest na ziemi
Tym, którzy miłość mają i ofiarę...
Dane zwycięstwo jest nad umarłemi,
Dano jest wskrzeszać tych, co mają wiarę...
Na reszcie trumien - Ja - pieczęć położę.
Tak mi dopomóż, Chryste Panie Boże!

Lecz tym, co idą - nie przez czarnoksięstwa,
Ale przez wiarę - dam, co sam Bóg daje:
W ich usta włożę komendę zwycięstwa,
W ich oczy - ten wzrok, co zdobywa kraje
Ten wzrok, któremu nic dotrwać nie może.
Tak mi dopomóż, Chryste Panie Boże!

Z pokorą teraz padam na kolana,
Abym wstał silnym Boga robotnikiem.
Gdy wstanę - mój głos będzie głosem Pana,
Mój krzyk - ojczyzny całéj będzie krzykiem,
Mój duch - aniołem, co wszystko przemoże.
Tak mi dopomóż, Chryste Panie Boże!



______________________________________________________
Fotografia: Jolanta Koźmin (jedna z Ilustratorek książki)


Kilka słów o mnie znajdziecie m.in na blogu autorskim >>> Dwudziesty Drugi Wiek >>> literacko-artystyczne impresje Dwa najnowsze tomiki poezji - „Latte w Kazimierzu nad Wisłą” i „Echo w bursztynie” są do zakupienia w dowolnym momencie w księgarni internetowej >>> Książki Ireny Ewy Idzikowskiej ______________________________________________________ Copyright © by Irena Ewa Idzikowska Treść literacka bloga jest chroniona prawem autorskim.  Kontakt: barwnewestchnienia@gmail.com Zapraszam serdecznie :) iei

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura