tratataba tratataba
217
BLOG

Giertych vs Kulczyk

tratataba tratataba Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Wszyscy zapomnieli, do czasu:

"Na Twitterze przypomniano, że w 2014 r. tygodnik „Wprost” opublikował ponaddwugodzinne nagranie rozmowy pomiędzy prawnikiem Romanem Giertychem i dziennikarzem Piotrem Nisztorem, który pisał książkę o miliarderze Janie Kulczyku. Według tygodnika Giertych miał zaoferować dziennikarzowi ponad 400 tys. zł za prawa do niej, by następnie wymusić na biznesmenie pieniądze za jej niepublikowanie. 

W 2011 r. Nisztor przygotowywał książkę o Janie Kulczyku. Jan Piński (naczelny czasopisma „Uważam Rze”) zaczął go wtedy nakłaniać do sprzedaży praw do niej. Doprowadził w tym celu do spotkania dziennikarza z Giertychem. 

– Postanowiłem zarejestrować to spotkanie. Dlaczego? Ponieważ propozycja złożona przez Pińskiego była podejrzana. Spodziewałem się, że w trakcie spotkania padną kolejne podejrzane propozycje. Nie myliłem się. Byłem w podobnej sytuacji co Adam Michnik, który postanowił nagrać Rywina – mówił Nisztor. Jak dodawał, „posądza się mnie, że sprzedałem książkę o Kulczyku, co jest kłamstwem”.   

W trakcie rozmowy Giertych miał złożyć Nisztorowi ofertę ponad 400 tys. zł za prawa do książki o Kulczyku. „Wprost” podawał, że prawnikowi zależało na tym, ponieważ chciał wymusić od Kulczyka pieniądze za niepublikowanie książki. 

– Spółka kupuje anonimowo. Oczywiście przez mojego człowieka, mojego nazwiska nie będzie. Kupuje, płaci podatki, wszystko. Za robotę masz zapłacone pięć razy tyle, co dostaniesz w najlepszym wariancie megabestsellerów. I zabieramy się za następnego gościa [miliardera], tak? Bo dla mnie to jest biznes. Ja na tym zarobię. Nie ukrywam (…). W tej chwili modus operandi, że se bierzemy następnego gościa, tak? – mówił Giertych do Nisztora. 

Adwokat miał oczekiwać, że Nisztor będzie pisał także o innych miliarderach - Zygmuncie Solorzu, Leszku Czarneckim i Michale Sołowowie - w zamian za „support prawny”. " 

źródło tvp.info.pl 

A to informacja z 31.X. 2005 roku !

Spotkanie Giertycha i Kulczyka na Jasnej Górze - sprawa umorzona 

Sąd w Częstochowie utrzymał w mocy postanowienie prokuratury o umorzeniu śledztwa w sprawie doniesienia Romana Giertycha. Sprawa dotyczyła spotkania Giertycha z Janem Kulczykiem we wrześniu ubiegłego roku na Jasnej Górze. 

Rzecznik częstochowskiego sądu sędzia Bogusław Zając powiedział, że postanowienie jest prawomocne i ostateczne. 

Biznesmen Jan Kulczyk i lider LPR Roman Giertych na Jasnej Górze spotkali się na początku września ubiegłego roku. Najpierw doniesienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez lidera Ligi Polskich Rodzin złożył Jan Kulczyk. Twierdził, że Roman Giertych miał żądać od niego materiałów kompromitujących prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. Potem zawiadomienie złożył lider Ligi Polskich Rodzin, twierdząc, iż doniesienie złożone przez Jana Kulczyka jest fałszywe.  

W ubiegłym tygodniu Sąd Rejonowy w Częstochowie rozpatrzył zażalenie złożone przez Jana Kulczyka i uchylił postanowienie prokuratury okręgowej o umorzeniu śledztwa. 

źródło wp.pl 

A to informacja z 21.II.2019 roku

" po niemal ośmiu latach – w 2012 r. – prokuratura zniszczyła akta śledztwa tej sprawy, kwalifikując je jako „niearchiwalne”. 

źródło tvp.info.pl 


tratataba
O mnie tratataba

Mam konserwatywne poglądy. Z każdym chętnie rozmawiam. Jestem otwarta na poglądy inne od moich. Nie znoszę tylko chamstwa i cwaniactwa. Cenię ludzi honorowych. Radość życia to moja dewiza i staram się  jej trzymać.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka