RobertK RobertK
1022
BLOG

Zamiast dylematami etycznymi episkopat powinien zająć się dyscypliną wśród księży.

RobertK RobertK Kościół Obserwuj temat Obserwuj notkę 100

Niestety, tak się stało, że kilka dni temu musiałem udać się do kościoła na ceremonię pogrzebową. Średniej wielkości kościół w średniej wielkości wielkopolskim miasteczku, a raczej dużej gminnej wsi (utraciła prawa miejskie po powstaniu styczniowym).
Usiadłem w ławce w przepisowej odległości, w masce i w rękawiczkach.
Po jakimś czasie kościół zaczął się zapełniać, ostatecznie pojawiła się w nim jakaś setka ludzi. Wszystkie ławki zajęte, w każdej po 2-3 osoby, z tyłu gromada ludzi stojących sobie na plecach. Ksiądz odprawił normalną mszę, kilkukrotnie kaszląc. Nie nosił maski, nie nosił rękawiczek. W kazaniu wspomniał o tym, że nękają nas choroby cywilizacyjne takie jak nowotwory i pandemie, ale musimy się nauczyć z nimi żyć. Potem
udzielił komunii, do której przystąpiło ok. 20 osób. Gołą dłonią, do ust...
Tak sobie dziś nadrabiam zaległości i czytam i moralnych dylematach episkopatu dotyczących szczepionek. Już dawno doszedłem do wniosku, że kościoły powinny być od początku pandemii zamknięte na cztery spusty, bo tam łatwo się zarazić, zaś komunikat episkopatu w zestawieniu z tym, co widziałem w kościele utwierdza mnie w przekonaniu, że miałem rację.

Episkopat zamiast zadbać o przestrzeganie restrykcji sanitarnych zajmuje się jakimiś głupotami, odwracając głowę od realnych problemów. Pycha księżym, zarówno tych w episkopacie jak i w parafialnych kościołach jest gwarancją tego, że żadne zasady przestrzegane tam nie będą. Dla nich to "źródło uzdrowień duchowych i fizycznych". Dla nich kościół to najwyraźniej miejsce, w którym koronawirus nie zaraża. Takiego myślenia zarówno pasterzy, jak i owieczek nic nie zmieni, dlatego moim zdaniem wyjście jest jedno- zamknąć kościoły do odwołania, tak jak siłownie czy restauracje.

RobertK
O mnie RobertK

Na niektóre tematy mam swoje własne zdanie, na inne zdania nie mam. Innych możliwości nie ma.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo