Alan Seeger
Alan Seeger
Tyndlale Tyndlale
3171
BLOG

Alan Seeger (1888-1914): "Randka ze śmiercią"

Tyndlale Tyndlale Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Uwidziło mi się prztłumaczyć najsłysnniejszy (uwielbiał go J.F. Kenndy) wiersz zupełnie nieznanego w Polsce amerykańskiego poety Alana Seegera.


Mam randkę ze śmiercią,

Gdzieś w odłupanej rozpadlinie

Wśród zapachu kwiatów i jabłek,

Kiedy wiosna z szelestem przypłynie,

Mam randkę ze śmiercią

Nim błękit wiosny wskrzesić światło zdoła.


Może pochwyci moją dłoń

I zawiedzie do krainy ciemności

Zamknie mi oczy i zadusi tchnienie

A może wypuści mnie bym szedł dalej?

Mam randkę ze śmiercią,

Gdzieś na okaleczonej skarpie obitego wzgórza

Gdy wiosna na powrót w podróż wyrusza

Malując pierwsze kwiaty.


Bóg sam wie, że lepiej śnić jest błogo

W pachnącym dole na jedwabnym puchu

Gdzie miłość pulsuje na dnie głęboko.

Tchnienie obok tchnienia i oddech przy oddechu

Gdzie wybudzić się cicho jest rzeczą drogą.

Ale ja mam randkę ze śmiercią

Gdzieś o północy w rozpalonym mieście

I nim wiosna na północ ucieknie

Solennie obiecuję: na pewno przybędę.


Tyndlale
O mnie Tyndlale

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura