odsłonięcie tablicy Skwer Józefa Roblata/materiały prasowe
odsłonięcie tablicy Skwer Józefa Roblata/materiały prasowe
Tyndlale Tyndlale
309
BLOG

Skwer Józefa Rotblata w Warszawie

Tyndlale Tyndlale Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

            W lutym tego roku przypomniałem na Salonie o Polaku Józefie Rotblacie – laureacie Pokojowej Nagrody Nobla, o którym polskie instytucje rządowe i samorządowe nie chcą pamiętać. Pomstowałem wtedy, że nawet Warszawa – rodzinne miasto Rotblata nie uhonorowało go w żaden sposób – choćby nazwaniem jednej z ulic jego imieniem.                    
A jednak stało się; 31 października przy zbiegu ulic Nowolipki i Smoczej odsłonięto uroczyście tablicę z nazwą „Skwer Józefa Rotblata”.


Jednak można, choć przyznać trzeba, że Prezydent Andrzej Duda pominął Józefa Rotblata przy rozdawaniu pośmiertnie Orderów Orła Białego z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości, a na stronach polskiego msz trudno znaleźć Rotblata wśród nazwisk polskich noblistów.

Mój tekst z lutego gdzie przypomniałem sylwetkę Józefa Rotblata:


https://www.salon24.pl/u/tyndal/847975,jozef-rotblat-polski-noblista-o-ktorym-nie-chce-pamietac-polska

Tyndlale
O mnie Tyndlale

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura