u-bolt u-bolt
90
BLOG

Les Marionnettes

u-bolt u-bolt Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

A to coś dla was smutasy i sztywniacy zapatrzeni bezkrytycznie w PIS i w pana prezesa Kaczyńskiego oraz radio-maryjnie nakręceni, co tylko Abba Ojcze potraficie nucić i dreptać w miejscu ze smutnie wykrzywionymi gębami. Wsłuchajcie się w ulubioną piosenkę waszego Przywódcy Narodu, prezesa Kaczyńskiego. Bo on, jak każdy autorytarny przywódca ma swój ulubiony przebój, takie kredo życiowe, które nuci przy goleniu jeśli nie zapomni … się ogolić.

Tym jego muzycznym znakiem rozpoznawczym jest nijaki piosenkarz francuski Christophe ze swym przebojem z roku 1965 – Les Marionnettes.  Trochę wspomnień z lat minionych z pewnością wam wszystkim się przyda. A może i zrozumiecie czym dla pana prezesa byliście, jesteście i zawsze będziecie. Jesteście kukły posłuszne jego woli i może jak to do was dotrze to niektórych z was szlag z wściekłości trafi i zawyjecie w swej bezmyślności. A może wyrżniecie z całych sił swymi makówkami we framugę i wreszcie doznacie olśnienia. Zawsze to lepiej późno niż wcale….. 

Christophe - Les Marionnettes (1965)
https://www.youtube.com/watch?v=YIY5tiTThcE

Moi je construis des marionnettes
Avec de la ficelle et du papier
Elles sont jolies les mignonnettes
Je vais, je vais vous les présenter ……

Co by ułatwić wam co pan prezes z wami wyczynia, w swobodnym i wam odpowiadającym i należnym tłumaczeniu, ma się następująco:


To ja tworzę lalki-marionetki
Ze sznurka i z papieru
Popatrzcie jakie one są urocze
Przedstawiam je wam
Jedna piękniejsza od drugiej
I mnie (mojej woli) zawsze posłuszne
Wiedzą, jak powiedzieć mamo, tato
Słuchają mnie i wiedzą co mają rozgłaszać
Bo to ja tworzę mnie posłuszne marionetki
I to niezależnie czy deszcz pada czy nie
Bo ze mną każda chwila to dzień świętowania
I to dzięki takiemu małemu klaunowi, jak ja, który …..

Moi je construis des marionnettes
Avec de la ficelle et du papier
Elles sont jolies les mignonnettes
Je vais, je vais vous les présenter ……

u-bolt
O mnie u-bolt

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości