Witek Witek
332
BLOG

Sygnał ostrzegawczy z 1986 roku

Witek Witek Polityka Obserwuj notkę 3

   Od kilku tygodniu nachodzą mnie wspomnienia niezbyt przyjemnych wrażeń po obejrzeniu 34 lata temu filmu "Warning sign" (polska nazwa dystrybucyjna "Sygnał ostrzegawczy"). Zapamiętałem ten film i wrażenie jakie zrobił na mnie, wtedy nadmiernie oczytanego nastolatka, mimo upływu tych lat, mimo że nigdy więcej filmu tego nie widziałem i nie słyszałem o nim. Oczywiście w dobie światowej sieci (nomen omen, jej zawdzięczamy takie błyskawiczne możliwości przemieszczania wszystkiego) można go łatwo znaleźć, nawet w polskiej wersji językowej (z lektorem na szczęście, nie cierpię dubbingu, najlepsze jednak napisy - uwielbiam słuchać języków w oryginale).

   Polecam wszystkim, niekoniecznie przed zaplanowanym wyspaniem się - https://www.cda.pl/video/350550160


11 marca * pozwoliłem sobie na wypróżnienie w s24 wybijającej ze mnie energii:

"Wracając do teraźniejszości - od kilku dni mam odczucie, że wkrótce coś walnie, pierdyknie mocno. Może to już się stało, a do mnie, tępego choć oczytanego i osłuchanego prymitywa, dopiero teraz dochodzą fale tego.
Kilka lat temu 11 MARCA walnęła Fukushima. Kilkanaście lat temu dworce w Madrid. Co tym razem?
W ciekawym dniu mam przypadają moje urodziny - prawie jak "Młodego Warszawiaka zapiski z urodzin" - jedna z ulubionych moich książek młodości..."

* - to było na 2 i pół doby przed tym, kiedy mój Autorytet porównał obecną sytuację do czarnobylskiej z wiosny 1986 roku.
Niestety czuje się podobny stan.

  Trudno nawet próbować przypuszczać co będzie dalej i na jak długo, kiedy nie ma pewności, co naprawdę wydarzyło się:
albo Chińczykom z wuhanskiego laboratorium wojskowego wyleciała przypadkiem nowa ichnia Wunderwaffe (jak w moim powyżej wspomnianym filmie), albo ktoś im w tym pomógł, aby przedczasowo zdetonować zagrożenie / planowany atak,
albo "everything is under control" i tylko rząd światowy zrzuca balast z przeciążonego systemu emerytalnego ?

Żywi mogą więcej dziś od widm
W parę minut taki popis dać,
że się wszystkim nam odechce śmiać

Witek
O mnie Witek

  "..kilka Twoich powstańczych tekstów pisanych w sierpniu 2009 i Twoje komentarze i interpretacja faktów w tym opis próby połączenia Starego Miasta z Żoliborzem są niesamowite. Powiem szczerze, że te Twoje teksty, wraz z książką Zbigniewa Sadkowskiego "Honor i Ojczyzna", należały do głównych motywów mojego zainteresowania się szczegółami." ALMANZOR 22.08 ..."notki Witka, które - pisane na dużym poziomie adrenaliny - raczej się chłonie niż czyta." " Prawda o Powstaniu, rozpoznawana na poziomie wydarzeń związanych z poszczególnymi pododdziałami, osobami, czy miejskimi zaułkami ma niespodziewaną moc oczyszczania Pamięci z ideolog. stereotypów i kłamstw. Wszak Historia w gruncie rzeczy składa się z prywatnych historii. Prawda na poziomie Wilanowskiej_1 jest dużo bardziej namacalna i bezdyskusyjna niż na poziomie wielkiej polityki. Spoza Pańskiego tekstu wyłania się ten przedziwny napęd Bohaterów, o których Pan pisze. I nawet ten najgłębszy sens Ofiar, czynionych bez patosu i bez zbędnych górnolotności" JES pod "Dzień chwały największej baonu "Zośka" "350 lat temu Polakom i Ukraińcom zabrakło mądrości, wyrozumiałości, dojrzałości. Od buntu Chmielnickiego rozpoczął się powolny upadek naszego wspólnego państwa. Ukraińcy liczyli że pod berłem carów będzie im lepiej. Taras Szewczenko pisał o Chmielnickim "oj, Bohdanku, nierozumny synu..." Po 350 latach dostaliśmy, my Polacy i Ukraińcy, od losu drugą szansę. Wznieść się ponad wzajemne uprzedzenia, spróbować zrozumieć że historia i geografia dając nam takich a nie innych sąsiadów (Rosję i Niemcy) skazały nas na sojusz, jeżeli chcemy żyć w wolnych i niepodległych krajach. To powrót do naszej wspólnej historii, droga oczywiście ryzykowna na której czyha wiele niebezpieczeństw(...) "Более подлого, низкого, и враждебно настроенного к России и русским человека чем Witek, я в Салоне24 не видел" = "Bardziej podłego, nikczemnego i wrogo nastawionego do Rosji i Rosjan człowieka jak Witek, w Salonie24 nie widziałem" AKSKII 13.2.2013

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka