Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

29.07.2022, Piątek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Czy wiem, gdzie szukać właściwych odpowiedzi?

imageW Raju utraconym Miltona diabeł zapytany, gdzie jest piekło, odpowiada: Piekło jest tam, gdzie ja jestem. I właściwie jest to tak dramatyczne stwierdzenie, jak moje stwierdzenie, że gdziekolwiek nie pójdę, tam będę alkoholikiem. 

Nie oznacza to oczywiście, że powinienem się z tym obnosić, przedstawiać i tłumaczyć. Jestem alkoholikiem w restauracji i w lesie - a chodzi mi o to, że w pierwszym miejscu podają piwo, w drugim mogę się natknąć na butelkę po piwie. Nie narzekam, mówię jedynie o podejściu do tematu. Mogę pogodzić się z faktem, że alkohol obok mnie jest albo mogę narzekać, że ludzie piją. Mogę też zamknąć się w mieszkaniu i alkoholu nie widzieć. Mój umysł, jeśli będę na głodzie, podsunie mi jednak odpowiednie myśli. 

Nie ucieknę od siebie. A skoro zacząłem Miltonem, podobnie skończę:

Umysł jest dla siebie

Siedzibą, może sam w sobie przemienić

Piekło w niebiosa, a niebiosa w piekło.

Mniejsza, gdzie będę, skoro będę sobą,

To też z Raju utraconego. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości