Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

20.09.2022, Wtorek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Czy nadal mam szczerą chęć zmiany?

imageKolega na mityngu podzielił się myślą, że usłyszał na terapii, że trzeźwe życie to zmiana uczyć, zmiana zachowań i zmiana myślenia.

Pomyślałem sobie, ile pojawiło się w moim życiu takich zmian. Kiedyś czułem się dobrze lub źle - a nie ma takich uczuć. Z czasem odkrywałem je w sobie, próbowałem nazywać i dziś, gdy ktoś budzi moją antypatię jestem w stanie zrozumieć, dlaczego. Zwykle to jest tak, że po prostu widzę z nim (lub niej) siebie sprzed iluś lat. I nie denerwuję się na człowieka, powoduje mną złość na siebie, często podszyta wstydem i niechęcią. 

Dziś nakrzyczałem na Młodszego, bo na kilka minut przed moim wyjściem przypomniał sobie o zadaniu, do którego trzeba było przeczytać dłuższy tekst. Potem zrobiło mi się tego wstyd, bo przyszedł do mnie po pomoc. A ja - nawet, gdy nie byłem w stanie jej udzielić, powinienem zachować się spokojniej. Mogłem sprawdzić wcześniej, czy robi zadanie. 

Zawsze powtarzam, by zacząć od siebie. Narzekasz, że coś ci przeszkadza - sam przestań to robić. Dziś mi nie wyszło. Na szczęście umiem przeprosić, bo to zmieniło się w moim myśleniu - nie szukam winy w innych, tylko ponoszę odpowiedzialność za siebie. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości