Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

26.11.2022, Sobota

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Czy obawiam się wyrażać własne zdanie?

imageCzęsto wyrażam poglądy niezbyt dobrze przyjmowane na mityngach. Na przykład ten o sponsorze, który musi być alkoholikiem. Twierdzę, iż w Wielkiej Księdze nigdzie nie jest to napisane. Podobne rzeczy słyszę o terapeutach, na przykład panuje taki mit, że lepszymi terapeutami są alkoholicy. Albo że AA jest lepsze od terapii, bo nikt nie zrozumie alkoholika lepiej niż drugi alkoholik. 

Przeszkadza mi, że na mityngach często wracamy do czasów picia i wciąż, mimo długiego stażu, a nawet przerobienia (sic!) Programu przez niektórych, słyszę elementy pijanego myślenia, jak przeliczanie różnych kwot na flaszki. A wolałbym posłuchać o zdrowieniu. O tym, co kto robi, żeby zdrowieć a nie: pić mi się nie chce, więc czuję się dobrze. 

Mam przyjaciela z AA, bardzo dobrze mi się z nim rozmawia. Nie przeszedł Programu. Ja również nie, a jednak mam wrażenie, że pracujemy nad tymże Programem właśnie rozmawiając o tym, że dobrze się nam grało w ping ponga czy co robiliśmy w czasie poza pracą i mityngami. Bo Program to poradzenie sobie z przeszłością, ale patrzenie w przyszłość. Według mnie. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości