Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

22.12.2022, Czwartek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 3
Czy we wszystkich sprawach kieruję się głosem sumienia?

imageAdolf Hitler powiedział kiedyś: Pozbawiłem ludzi przesądu, jakim jest sumienie. Nie zgadzam się z tym i to nie tylko z powodów historycznych. Przede wszystkim dlatego, że dla mnie osobiście sumienie jest ostatnim wyznacznikiem, kierunkiem moich działań. 

Na jednej z sal, w których odbywają się mityngi, widziałem takie hasło: Uczciwość podstawą trzeźwości. To moje sumienie stwierdza, czy byłem uczciwy i to ono wytknie mi każdą nieuczciwość, szczególnie wobec siebie. Przede wszystkim wobec siebie, bo nawet jeśli nikt postronny nie widzi mojego oszustwa czy czegokolwiek innego, co robię nieuczciwie, to zawsze widzę ja. 

Celowo nie wspominam tu Boga, Jakkolwiek Go Pojmuję, gdyż On, moja Siła Wyższa, Wielka Zasada Wszechświata, nie jest od karania mnie. Wychodzę z założenia, że ma lepsze rzeczy do roboty, niż kombinować, co zrobić, abym poczuł nieprzyjemną woń nieuczciwości. Po to właśnie zostawił mi sumienie, a nie ma lepszego kata dla mnie, niż ja sam. Zadręczałem się kiedyś z powodu swoich nieuczciwości, wymyślając piętrowe kłamstwa, by jakoś to uzasadnić. Teraz tę energię mogę zużyć na ciekawsze rzeczy. Na przykład pisanie tego bloga. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości