Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

01.06.2023, Czwartek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
„Zmieni się nasz cały stosunek do życia i światopogląd”, Anonimowi Alkoholicy, s. 72

imageDziś przypomniałem sobie jeden z moich ulubionych wierszy: Przesłanie Pana Cogito. Lubię też wiersz: Pan Cogito o postawie wyprostowanej. Właściwie to oba wiersze lubię z powodu koncepcji „postawy wyprostowanej”. Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach / wśród odwróconych plecami i obalonych w proch / ocalałeś nie po to aby żyć / masz mało czasu trzeba dać świadectwo.

Nie wiem, czemu Herbert z tym tekstem nie pojawia się w żaden sposób na mityngach. 

Jeśli zaś chodzi o mnie o postawę wyprostowaną, za mną naprawdę ciężki dzień. Przemęczenie pracą, która już dawno nie daje mi satysfakcji, nie rozwija mnie, a jedynym jej plusem jest dobra wypłata. Zmęczenie codziennością i faktem, że wszystko na mojej głowie, jak postrzegałem rzeczywistość. Niewdzięczność, jak postrzegałem zachowanie swojego Synka. Złośliwość rzeczy martwych, jak postrzegałem warunki na drodze. 

Gdy siedziałem zgarbiony za kierownicą, pomyślałem sobie, że czasem ciężko jest zachować postawę wyprostowaną. Przygarbiłem się z powrotem. I znów próbowałem wyprostować. 

To pewnie głód - powtarzam sobie w myślach - Głód zawsze mija. Boże, użycz mi pogody ducha…

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości