Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
48
BLOG

21.09.2023, Czwartek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 2
Czy systematycznie dokonuję dziennego obrachunku moralnego?

imageLubię wieczór i chwilę tuż przed snem, gdy przypominam sobie dzień. Szukam sytuacji, w których zachowałem się nie tak, jak bym od siebie oczekiwał. 

Potem pytam, czy nie oczekuję od siebie za dużo.

Na przykład dziś wkurzyłem się na Syna. Uniosłem się i pytanie brzmi czy potrzebnie. Z jednej strony szkoda mi, że dałem się ponieść emocjom, z drugiej - nie może być tak, że zawsze reaguję spokojnie. 

Kiedyś chciałem być dobrym człowiekiem. Co to dla pana znaczy? - zapytała mnie wtedy terapeutka. Opowiedziałem jej wtedy wiele, choć sprowadzało się to do „bycia idealnym”.

Teraz pozwalam sobie na chwile słabości, rysy na moim doskonałym wizerunku, bo świadczą one tylko o tym, że jestem normalny. Że nie udaję. Nie da się kontrolować emocji w każdej chwili. 

Wieczorami nie tłumaczę się. Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi - powiedział ktoś, kiedyś.

Wybaczam sobie potknięcia i zastanawiam za co mam przeprosić następnego dnia. Myślę że na tym powinno to polegać. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości