wzmianka wzmianka
151
BLOG

Wiatraki w lutym 2018 r.

wzmianka wzmianka OZE Obserwuj temat Obserwuj notkę 0


O słabej produkcji energii w lutym pisałam już wcześniej w notce pt. Energetyczny koszmar. Pod koniec lutego było trochę lepiej, ale to nie to co było w grudniu i w styczniu. Udało się wiatrom podnieść średnią wydajność  z 790,5 do 882,5 MWh, ale to ciągle nie to co było. W styczniu uzyskiwano w ciągu godziny średnio 2315 MWh czyli ponad 2,6 razy tyle co w lutym. 

image

Dowiedziałam się kilka dni temu, że Polska dysponuje obecnie znacznie większą mocą od tej do której liczyłam współczynnik wykorzystania mocy wiatraków. Oto informacja z portalu Energetyka24:

W Polsce w roku 2017 łączna moc wiatraków wynosiła 6 397 MW. 

A zatem:

Polskie wiatraki pracowały w styczniu z wydajnością 36%, a w lutym z wydajności 13,8%

To znaczy wiatr w Polsce tak pracował

Budując farmy wiatrowe trzeba ciągle budować inne źródła energii o stałej i przewidywalnej wydajności 

Aktualny rekord zapotrzebowania na energię z wczoraj, 28 lutego 2018 r. wynosi 26 448 MW


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka